نجات فرزندان سالم سقط؛ هدف انجمن سفیران مردمی «نَفْس»
کد خبر: 4209116
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲

نجات فرزندان سالم سقط؛ هدف انجمن سفیران مردمی «نَفْس»

انجمن سفیران مردمی «نَفْس»، نخستین مرکز رسمی در استان اصفهان است که با هدف نجات فرزندان سالم از سقط تأسیس شده و برای حمایت از خانواده‌ها در این زمینه نیازمند همکاری نهادها و مجموعه‌های گوناگون است.

علی مطاع عضو هیئت‌مدیره انجمن سفیران مردمی «نَفْس»علی مطاع، عضو هیئت‌مدیره انجمن سفیران مردمی «نَفْس» در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان درباره فعالیت‌ها و اقدامات این مرکز اظهار کرد: نفس به معنای نجات فرزندان سقط است و انجمن سفیران مردمی «نَفْس»، نخستین مرکز رسمی در استان اصفهان به شمار می‌رود که با مجوز وزارت بهداشت و تأییدیه دانشگاه علوم پزشکی، زیر نظر استانداری در این زمینه به فعالیت می‌پردازد و با خانه فناوری‌های فرهنگی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان قرارداد همکاری دارد. مدیر انجمن نیز از متخصصان مامایی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

وی در خصوص ضرورت راه‌اندازی این انجمن توضیح داد: مواجهه با اوج گرفتن کاهش جمعیت طی چند سال اخیر و رشد منفی آن همراه با چالش ایجادشده برای کشور در زمینه افزایش تعداد سقط فرزندان سالم، ما را به تأسیس این مرکز مصمم کرد.

عضو هیئت‌مدیره انجمن سفیران مردمی «نَفْس» با بیان اینکه مسئله جمعیت به گونه‌ای‌ است که در برهه‌ای می‌توان آن را از طریق سیاست‌ها و بسته‌های تشویقی حل کرد، گفت: مرکز ما سه شیوه اجرایی دارد؛ نخست، شناسایی مادران باردار که از طریق فضای مجازی، حضور در نمایشگاه‌ها، توزیع بروشور، پایگاه‌های بسیج، شبکه‌های بهداشت و... انجام می‌شود. دوم، حمایت از مادران باردار و خانواده‌ها در قالب مشاوره پزشکی، سلامت، مامایی، فقهی، شرعی و دینی، حقوقی و قضایی و نیز تهیه بسته‌های معیشتی؛ برای مثال اگر زوجه در دوران عقد باردار شود، ما از طریق کمیته امداد، تهیه جهیزیه و سیسمونی را پیگیری می‌کنیم و روش سوم نیز فرهنگ‌سازی از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خانواده‌ها و تقویت باورها و فرهنگ آنها برای حفظ جنین است.

وی با اشاره به دلایل سقط جنین در خانواده‌ها بیان کرد: اولین دلیل برای مراجعه به مراکز سقط جنین، بارداری ناخواسته است که زوجین به‌دلیل ضعف بنیه دینی و باورهای ضعیف به این کار اقدام می‌کنند. دومین دلیل، فاصله زمانی فرزندآوری است، مانند اینکه بارداری در دوران عقد یا با فاصله زمانی کم از فرزند قبلی صورت گیرد. سومین دلیل، مسائل اقتصادی و چهارمین علت نیز فرزندآوری از طریق روابط نامشروع است.

مطاع ادامه داد: انجمن سفیران مردمی «نَفْس» هم‌اکنون ٣٠٠ خانواده را تحت پوشش قرار داده و در حالی که دو سال از فعالیت این مرکز سپری می‌شود، چهلمین فرزند سقط نجات پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه فعالیت تخصصی این مرکز شامل مشاوره خانواده و آموزش مادران برای سقط منطقی جنین است، گفت: انجمن سفیران مردمی «نَفْس» هم‌اکنون در زمینه شناسایی و همکاری اماکن برای توزیع بروشورها و اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها از طریق رسانه‌ها، صدا و سیما و... به حمایت نیاز دارد. همچنین در خصوص تهیه بسته‌های معیشتی برای خانواده‌ها نیازمند یاری خیرین است. به علاوه، همکاری پزشکی قانونی و مشاوران برای معرفی مادران بارداری که قصد سقط فرزند دارند نیز لازم و ضروری است. هر یک از نهادها و افراد باید بدانند که کمک در این زمینه، مشارکت در نجات جان فرزندان شیعه است؛ پس حمایت و کمک خود را دریغ نکنند.

انتهای پیام
captcha