تمرکز بر آموزش حفظ قرآن ویژه فرزندان کارکنان در ستاد ارتش
کد خبر: 4208144
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
حجت‌الاسلام دهدار عنوان کرد:

تمرکز بر آموزش حفظ قرآن ویژه فرزندان کارکنان در ستاد ارتش

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد آجا با اشاره به اینکه سال گذشته 90 دانش‌آموز دختر و پسر کارکنان ستاد ارتش در دوره‌های آموزش حفظ قرآن شرکت کردند، گفت: این امر در سال جاری با جدیت و هدفمند تداوم پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام دهدارحجت‌الاسلام و‌المسلمین احمد دهدار، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: نقشه راهی در ستاد ارتش طراحی و تدوین شده است که بر سه وجه قرآن‌پژوهی، نماز‌آموزی و بصیرت‌افزایی استوار است. بر این اساس با تمام توان برای همه رده‌ها و طیف‌های مختلف از پایوران و وظیفه‌ها گرفته تا دانشجویان، خانواده‌ها و فرزندان پرسنل ارتش، برنامه‌هایی را برگزار کرده و ایشان را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: اغلب برنامه‌هایی که برای اجرا در نظر داشته و داریم، جنبه آموزشی و تعلیمی دارند که خوشبختانه در این زمینه تاکنون توفیقات خوبی نیز به دست آورده‌ و در رشته حفظ قرآن شاهد ترقی بوده‌ایم و در رشته‌هایی همچون روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر و مفاهیم موفقیت‌های خوبی را دریافت کرده‌ایم.

دهدار تصریح کرد: در سال گذشته و همزمان با ایام فراغت دانش‌آموزان از تحصیل، تفاهمی با حوزه علمیه امام حسن عسگری(ع) به امضاء رسید تا به مدت سه‌ماه تعداد 30 نفر از فرزندان پسر پرسنل ارتش به صورت شبانه‌روزی در آن مرکز آموزش ببینند که خوشبختانه در پایان این سه‌ماه سه یا چهار جزء از قرآن را حفظ کردنند.

وی افزود: در حوزه دختران نیز سال گذشته 60 دانش‌آموز در قالب فضای مجازی در دوره‌های حفظ قرآن  شرکت کردند که این روش را سال جاری با قوت بیشتری پیگیری کرده و سعی می‌کنیم تا دختران دانش‌آموز را نیز به منظور آموزش در مدرسه علمیه خواهران، اسکان دهیم.

دهدار در پایان با اشاره به اینکه بر روی آموزش قرآن تمرکز ویژه‌ای داریم که این امر فرهنگسازی آموزش به نسل‌های آتی را نیز به دنبال دارد، گفت: هر یک از سربازان وظیفه که بتوانند قرآن را حفظ کنند، البته بستگی به میزان پیشرفت‌شان، تشویق خواهند شد، چرا که این امر تاکنون موجب شده است، گرایش آنها به حفظ بسیار بیشتر از گذشته شود.  

انتهای پیام
captcha