فارس در سکوی نخست آمار بازدیدهای نوروزی ایستاد
کد خبر: 4208137
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸

فارس در سکوی نخست آمار بازدیدهای نوروزی ایستاد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از کسب رتبه نخست این استان در آمار بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی وزارت میراث فرهنگی در کشور خبر داد.

حافظیهمحمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس از کسب رتبه نخست این استان در آمار بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی وزارت میراث فرهنگی در کشور خبر داد و گفت: ثبت این آمار  از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ است که آثار تاریخی استان فارس با ثبت یک میلیون و 373 هزار و 372 نفر با اختلاف، بیشترین بازدیدکننده را داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بازدیدکننده هم مربوط به اماکن میراثی فارس بوده است، افزود: بعد از استان فارس اصفهان با 556 هزار و 661 نفر بازدیدکننده قرار دارد که آمار آن حدود 70 درصد کمتر از آمار بازدیدهای استان فارس است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: در رتبه سوم تهران با 369 هزار و 950 نفر، خوزستان با 227 هزار و 401 نفر،‌ خراسان رضوی با  195 هزار و 573 نفر، کرمانشاه 163 هزار و 594 نفر، کرمان 155 هزار و 641 نفر، آذربایجان شرقی 113 هزار و 407 نفر، لرستان 107 هزار و 607 نفر و همدان 105 هزار و 146 نفر قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اظهار کرد:‌ در این میان حافظیه با ۴۰۸ هزار و ۹۸۲ نفر بازدیدکننده، تخت جمشید با ۳۲۱ هزار و  ۵۱۴ نفر، سعدیه با ۲۲۵ هزار و ۶۰۰ نفر حائز بیشترین آمار بازدیدکنندگان نوروزی در سطح کشور قرار دارند.

وی با بیان اینکه ارگ کریم‌خانی در رتبه پنجم و پاسارگاد در رتبه هشتم بیشترین آمار بازدیدکنندگان نوروزی قرار دارند، گفت: در نوروز امسال حافظیه و تخت جمشید تنها مکان تاریخی و فرهنگی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی در سطح کشور بود که مراسم تحویل سال در آن‌ها برگزار شد.

ثابت اقلیدی گفت: در حافظیه بیش از 30 هزار نفر در مراسم تحویل سال حضور داشتند که در آن برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و شاد با بهترین کیفیت برگزار شد به‌طوری که وزیر میراث فرهنگی از برنامه‌های حافظیه به‌عنوان یک مانور فرهنگی یاد کرد و آن را نشان از فرهنگ بالای مردم ایران دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با بیان اینکه در تخت جمشید نیز برنامه سال تحویل با حضور 10 هزار نفر برگزار شد، گفت: امسال سال کم‌نظیری در میزبانی از گردشگران در اماکن تاریخی و فرهنگی بود.

انتهای پیام
captcha