اجرای طرح «قرآنی شو» در البرز
کد خبر: 4205683
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

اجرای طرح «قرآنی شو» در البرز

طرح «قرآنی شو» ویژه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و شرکت‌کنندگان در بیست‌وهشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت از ابتدای ماه مبارک رمضان در البرز اجرا و تا پایان این ماه ادامه دارد.

طرح «قرآنی شو»

راهین تک‌فلاح، رئیس گروه قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: طرح «قرآنی شو» ویژه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و شرکت‌کنندگان در بیست‌وهشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت از ابتدای ماه رمضان در البرز اجرا می‌شود و تا پایان این ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان با حضور در این طرح و شرکت در مسابقات قرآنی، می‌توانند علاوه بر دانش‌افزایی، سطح اطلاعات قرآنی خود را بسنجند، افزود: هدف از اجرای این طرح، آشنا شدن بیشتر قشر دانشجو با قرآن کریم و مانوس شدن آنها با این کتاب آسمانی است و تلاش می‌شود در قالب این طرح قرآنی، دانشگاهیان با ورود به لینک مربوطه و شرکت در مسابقه، دانش و اطلاعات قرآنی خود را محک بزنند.

تک‌فلاح گفت: سامانه‌ای برای حضور در مسابقه قرآنی‌شو طراحی شده است تا دانشجویان علوم پزشکی و داوطلبان شرکت در طرح، پس از دریافت لینکی که از طریق پیامک به آنها ارسال خواهد شد، بتوانند با وارد کردن اطلاعات فردی و دانشگاهی ثبت‌نام خود را انجام دهند.

رئیس گروه قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: در روند اجرای این طرح در هر روز ماه مبارک رمضان، سه سؤال از جزء روز مربوطه مطرح و در سامانه بارگذاری می‌شود. سؤالات عمدتاً در خصوص ترجمه، تفسیر و... است و سؤالات به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که همه دانشجویان و اقشار دانشگاهی بتوانند با استفاده از مرجع قرآن به سؤالات پاسخ دهند.

وی گفت: برای افرادی که در این طرح شرکت می‌کنند هر روز ۱۴ جایزه پنج میلیون ریالی درنظر گرفته شده است که به قید قرعه به افرادی که به دو سؤال از سه سؤال پاسخ صحیح دهند، جایزه اعطا خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: قرعه‌کشی هفتگی نیز برای افراد در طول ماه مبارک رمضان درنظر گرفته شده است که این قرعه‌کشی‌های هفتگی روزهای ۲۹ اسفند، ۷، ۱۴ و ۲۱ فروردین‌ماه انجام خواهد شد. 

تک‌فلاح افزود: در پایان ماه مبارک رمضان نیز به ۱۴ نفر از افراد، به قید قرعه جوایز ۲۰ میلیون تومانی کمک هزینه خرید لب تاب اهدا خواهد شد که سه نفر از برگزیدگان این ۱۴ جایزه، کسانی هستند که در ۲۰ مسابقه شرکت می‌کنند، حتی اگر به سؤالات به‌صورت کامل جواب ندهند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۱ جایزه باقیمانده ۲۰ میلیون تومانی برای افرادی است (به قید قرعه) که حداقل در ۲۰ مسابقه از ۳۰ مسابقه طرح «قرآنی شو» شرکت کنند و پاسخ‌های کامل (دو سؤال صحیح از سه سؤال) در همه این ۲۰ روز برایشان رقم خورده باشد.

رئیس گروه قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار کرد: بعد از مشخص‌شدن سامانه ورود به طرح قرآنی شو، آدرس لینک آن از طریق کانال و سایت‌های مربوطه به اطلاع دانشجویان و داوطلبان شرکت در مسابقات، خواهد رسید.

وی گفت: تلاش می‌شود در طول ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۹ صبح، سؤالات در سامانه بارگذاری شود و نتایج و اسامی برگزیدگان نیز همان شب از طریق کانال‌های پیام‌رسان و پایگاه خبری معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا) اعلام شود.

انتهای پیام
captcha