اختلاف و ستیزه‌گری شیرینی انتخابات را نابود می‌کند
کد خبر: 4205612
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
در خطبه‌های نماز جمعه نایین مطرح شد

اختلاف و ستیزه‌گری شیرینی انتخابات را نابود می‌کند

امام جمعه نایین گفت: در دوران پساانتخابات، آنچه می‌تواند شیرینی این حماسه ملی را نابود کند، سخنان اختلاف‌انگیز و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند است.

محمد مطهرخو امام‌جمعه شهرستان نایینبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو، امام جمعه شهرستان نایین امروز، ۲۵ اسفندماه در خطبه‌های آخرین نماز جمعه سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: دو هفته از انتخابات گذشته است و در دوران پساانتخابات هستیم، آنچه اکنون می‌تواند شیرینی این انتخابات را نابود کند، سخنان اختلاف‌انگیز و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند است.

وی ادامه داد: دشمن از شکست خود در انتخابات و نقش برآب شدن توطئه‌های یک‌ساله‌اش عصبانی است که به دنبال ضربه زدن بوده و می‌خواهد از راه دیگری ضربه بزند که همه به‌ویژه نمایندگان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

امام جمعه شهرستان نایین با اشاره به ارزیابی تحقق شعار سال، «مهار تورم و رشد تولید» از سوی دولت بیان کرد: دولت و دولتمردان زحمت فراوانی کشیدند و نباید تلاش آنها را در خصوص تحقق شعار سال نادیده گرفت، چرا که چند هزار کارخانه تعطیل شده بودند و بنگاه‌های اقتصادی راکد با حمایت دولت به چرخه تولید برگشتند که این کار قطعاً به سر و سامان دادن وضعیت اقتصادی کشور کمک شایانی کرده است.

وی ادامه داد: با اینکه در بخش‌های گوناگون طبق آمارها تورم تا حدودی مهار شده است، اما کاهش قیمت‌ها و مهار گرانی آنچنانکه مورد انتظار مردم بوده، حاصل نشده و به تلاش بیشتر دولتمردان و مجلس جدید نیاز دارد.

مطهرخو با اشاره به طرح ایجاد بندر از سوی آمریکا برای کمک به مردم غزه اظهار کرد: پشت پرده این طرح به ظاهر بشردوستانه، کوچاندن فلسطینی‌ها از نوار غزه به سمت قبرس و کشورهای اروپایی‌ست تا در نهایت مالکیت غزه و میدان‌های گازی را به دست اسرائیلی‌ها بسپارند و فلسطین را از نقشه حذف کنند.

وی تأکید کرد: بدون شک، اصلی‌ترین حامی رژیم کودک‌کش و نسل‌کش صهیونیستی و اصلی‌ترین دشمن مسلمانان، آمریکاست که با این کارها می‌خواهند فشارهای جهانی را از خودشان کم کنند و ضربه نهایی را بزنند، ولی خداوند به مسلمانان قوت و وحدت عنایت می‌کند تا با این غده سرطانی به جدیت مقابله کنیم و نقشه‌های آنها را بخوانیم.

امام جمعه شهرستان نایین به همزمان شدن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز و تعطیلات اشاره کرد و گفت: شهرستان نایین در موقعیتی جغرافیایی قرار گرفته که میزبان مسافران فراوانی‌ست و این مسافران، برادران و خواهران ما هستند و با توجه به اینکه ممکن است مواردی از رعایت نکردن حرمت ماه مبارک رمضان ببینیم، باید به آنها دوستانه تذکر بدهیم.

وی افزود: در خصوص حجاب نیز می‌بینیم که فضای جامعه را برای دوقطبی‌سازی ملتهب کردند و دشمن به دنبال حادثه‌ای‌ست تا با شکار خبری، جامعه را ملتهب کند و کسانی که پوشش اسلامی را رعایت نمی‌کنند، بدانند که مؤمنان و خانواده شهدا و ایثارگران را آزار می‌دهند.

مطهرخو تصریح کرد: نمایندگان مجلس که قانون حجاب را گرو کشیدند تا انتخابات رد شود، بدانند که مؤمنان ناراحت هستند و به ما گله می‌کنند، اما عامل خطرناک‌تری وجود دارد و آن، انشقاق و دودستگی میان جامعه است و مؤمنان باید هوشیار باشند، تذکر بدهند، رد شوند و اصرار نکنند.

وی در پایان یادآور شد: منکر فقط در موضوع حجاب نیست و در آستانه نوروز، اسراف در آب، رعایت نکردن اخلاق رانندگی و آلوده کردن محیط زیست نیز از منکرات به شمار می‌رود.

فاطمه نصیری نایینی

انتهای پیام
captcha