ترویج نماز، جامعه را از آسیب‌های اجتماعی دور می‌کند
کد خبر: 4205520
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۶

ترویج نماز، جامعه را از آسیب‌های اجتماعی دور می‌کند

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: جامعه ما نیازمند این است که از آسیب‌های اجتماعی دوری کنیم و آن چیزی که جامعه را از این آسیب‌ها، فحشا و منکر دور می‌کند، نماز است.

مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، ۲۴ اسفندماه، در اجلاس نماز، گفت: جامعه ما نیازمند این است که از آسیب‌های اجتماعی دوری کنیم و آن چیزی که جامعه را از این آسیب‌ها، فحشا و منکر دور می‌کند، اقامه نماز است. اگر بتوانیم این امر مهم را در جامعه نهادینه کنیم سایر مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: اگر بتوانیم محوریت مسجد و امام مسجد را در شهرهای استان همچون کارهای دیگری که الگو و جزو اولین‌ها هستیم، نهادینه کنیم، خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد.

رحمتی، ادامه داد: باید با همکاری و کمک همه دستگاه‌ها، کمبود امام جماعت در مساجد، شهرها و بخش‌ها را جبران شود، زیرا شهری که امام جماعت نداشته باشد خیلی از مشکلاتش را نمی‌توان حل کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به برپایی نماز جماعت در ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و مکان‌های عمومی اضافه کرد: نمازخانه‌های بین راهی مخصوصاً در ایام تعطیلات عید نوروز از نظر زیباسازی و تمیز بودن در دستور کار میراث فرهنگی و گردشگری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران زمینه‌های برگزاری نماز جماعت را فراهم کنند، گفت: یکی از آثار اقامه نماز این است که انسان را منظم و زمان شناسی و نظم را در وجود و رفتار او نهادینه می‌کند.

انتهای پیام
captcha