حضور چشمگیر گروه‌های قرآنی در نوزدهمین نمایشگاه قرآن اصفهان
کد خبر: 4205450
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

حضور چشمگیر گروه‌های قرآنی در نوزدهمین نمایشگاه قرآن اصفهان

نایب‌رئیس شورای شهر اصفهان گفت: حضور گروه‌های گوناگون قرآنی به‌ویژه در مسائل مربوط به سبک زندگی در نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان در مقایسه با دوره قبل رشد بیشتری داشته است.

احمد شریعتی کمال‌آبادی نایب‌رئیس شورای شهر اصفهاناحمد شریعتی کمال‌آبادی، نایب‌رئیس شورای شهر اصفهان با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا در نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان اظهار کرد: نمایشگاه قرآن در این دوره با وسعت بیشتر و با حضور گروه‌های گوناگون در زمینه فعالیت‌های هنری و پژوهشی در قرآن کریم در قالب بیش از ۳۰۰ غرفه برپا شده است. با توجه به تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن، ما در شورای شهر پیگیر این مسئله بودیم که مکان نمایشگاه قدیم را به محل برگزاری این رویداد اختصاص دهیم تا بتوانیم آغاز سال جدید را با نمایشگاه قرآن و حضور گرم مردم همراه کنیم.

وی افزود: خبرگزاری‌های ایکنا، ایمنا و... به منظور اطلاع‌رسانی در سطح شهر برای حضور گروه‌های فرهنگی، دانشجویان، دانش‌آموزان، پژوهشگران و محققان این رویداد فرهنگی را پوشش می‌دهند. استان اصفهان علاوه بر اینکه در مسائل فرهنگی، فقهی و اعتقادی سرآمد است، اکنون باید برای ارتقا در مسائل قرآنی نیز تلاش کند.

نایب‌رئیس شورای شهر اصفهان اضافه کرد: من از غرفه‌های گوناگونی چون مکتب‌القرآن، دارالقرآن، مهد قرآن کریم و ولایت و نیز غرفه‌هایی که در زمینه تربیتی و تذهیب فعالیت می‌کردند، همچنین غرفه‌ای که در آن از قرآن مطلا رونمایی و کار بسیار نفیسی ارائه شد، بازدید کردم. همچنین با توجه به اینکه بسیاری از خانواده‌ها در مباحث اعتقادی با مسائلی روبرو هستند، در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه فعالیت‌های شاخصی در این زمینه انجام می‌شود که امیدوارم مردم با حضور گرم خود از این غرفه‌ها بازدید کنند و از اقدامات آنها بهره ببرند.

وی درباره استقبال مردم از نمایشگاه گفت: تبلیغات گسترده صورت نگرفته و باید در سطح شهر اطلاع‌رسانی افزون‌تری انجام شود، اما با این حال استقبال خوبی صورت گرفته است.

شریعتی در خصوص نقاط قوت نمایشگاه نوزدهم با دوره قبل از آن بیان کرد: حضور گروه‌های گوناگون قرآنی به‌ویژه در مسائل سبک زندگی، پژوهشگر قرآنی، نشریات قرآنی و طب اسلامی در مقایسه با دوره قبل رشد بیشتری داشته است. همچنین در نمایشگاه دوره قبل، غرفه‌ای مربوط به نهج‌البلاغه وجود نداشت. شخصاً معتقدم که نهج‌البلاغه مظلوم است و ما برای ترویج آموزه‌های این کتاب باید اقدامات بیشتری انجام دهیم. هرچند که می‌دانم بنیاد نهج‌البلاغه در استان اصفهان در مقایسه با سایر استان‌ها فعالیت خوبی دارد، اما باز هم باید کار بیشتری انجام شود.

وی در پاسخ به این پرسش که راهکار غنی‌تر شدن نمایشگاه به لحاظ محتوا چیست، توضیح داد: با بررسی یکایک غرفه‌ها، نیازسنجی از آنها و تلاش برای رفع مشکلاتی که دارند، حمایت‌هایی که انجام می‌شود، باید افزایش یابد تا دستاوردهای بیشتری تولید و ارائه شود، چرا که هر یک از این غرفه‌ها و گروه‌ها می‌توانند به نتایج اثربخشی دست یابند. مثالی می‌زنم. دو برادر طلبه به نام شاهسونی از خانواده‌ای فقیر در یکی از روستاهای استهبان، مؤسسه‌ای به نام «بیت‌الاحزان» راه‌اندازی کردند که تاکنون شاید بالغ بر ۱۰ هزار حافظ قرآن در مناطق گوناگون کشور تربیت کرده و چون نوری بر نقاط مختلف تابیده است. لذا باید از کارها حمایت شود تا به نتایجی بزرگ بینجامد.

یادآور می‌شود، نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان که از ۱۹ اسفندماه جاری در محل سابق نمایشگاه‌های بین‌المللی استان واقع در پل تاریخی شهرستان آغاز به کار کرده، تا ۲۵ اسفند، همه‌روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۲ برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

انتهای پیام
captcha