نمایشگاه قرآن اصفهان ظرفیت فصلی شدن دارد
کد خبر: 4205448
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳

نمایشگاه قرآن اصفهان ظرفیت فصلی شدن دارد

عضو شورای شهر اصفهان گفت: بهترین نمایشگاه در طول سال باید نمایشگاه قرآن باشد و این ظرفیت وجود دارد که چنین رویدادی به‌صورت فصلی نیز برگزار شود.

رسول میرباقری عضو شورای شهر اصفهانرسول میرباقری، عضو شورای شهر اصفهان با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا در نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان اظهار کرد: این دوره نمایشگاه از نظر کمیت و کیفیت با سال‌های دیگر متفاوت بود، به‌طوری که طی سال‌های گذشته شور و حالی که نمایشگاه قرآن باید داشته باشد، کمتر احساس می‌شد، ولی در این دوره شاهد شور و نشاط و حضور پررنگ نوجوانان در برپایی نمایشگاه هستیم.

وی افزود: در کنار مفاهیم ارزشمند قرآن، باید بازی‌ها و برنامه‌های تدبیری دیگری نیز در دستور کار قرار داد تا بتوان نوجوان و جوان امروزی را جذب کرد و ما در این دوره شاهد جامعیت بیشتر نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان در این زمینه هستیم.

عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: برای شهر اصفهان هنوز جای کار بسیاری وجود دارد. بعد از گذشت ۴۵ سال از عمر انقلاب اسلامی، بهترین نمایشگاه در طول سال باید نمایشگاه‌ قرآن باشد. با وجود اینکه این دوره نمایشگاه در مقایسه با سال‌های گذشته رشد زیادی داشته و شخصاً از عوامل برگزاری آن سپاسگزارم، امیدوارم در طول سال آینده باز هم شاهد چنین رویدادهای زیبایی باشیم و چنین نمایشگاه‌هایی در قالب یک هفته نباشد، بلکه می‌تواند در قالب فصل باشد و روز به روز بر کیفیت و کمیت برنامه‌های جدید افزوده شود.

وی تصریح کرد: چندین سال بود که برنامه‌های نمایشگاه به‌صورت یکسان و بدون تغییر برگزار می‌شد و ما شاهد حضور فعالان جدید نبودیم، ولی در این دوره شاهد رویدادهای جدیدی هستیم که امیدواریم روز به روز بیشتر شود.

میرباقری درباره راهکارهای غنی‌تر شدن نمایشگاه قرآن و عترت گفت: در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان، اصفهان در کشور رتبه‌های اول را به خود اختصاص داده است؛ بنابراین باید جوانان را بیشتر باور داشته باشیم و به آنان میدان دهیم و برایشان هزینه کنیم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که با دست خالی در این شرایط سخت اقتصادی و بدون امکانات و شرایط بتوانند نتایج و فعالیت‌های خوبی رقم بزنند. اگر همین امکانات و زیرساخت‌هایی که برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شده است، برای مجموعه‌های قرآنی هم فراهم شود، قطعاً آنان نیز بهتر می‌توانند عمل کنند.

وی درباره محل برگزاری نمایشگاه توضیح داد: احساس می‌کنم محل سابق نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است و از عوامل آن سپاسگزارم که مخلصانه به برپایی این نمایشگاه کمک کردند؛ در اینجا زیرساخت‌های کمتری در مقایسه با محل جدید نمایشگاه‌ها وجود دارد، ولی تلاش شد تا تجهیزات لازم فراهم شود.

عضو کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای شهر اصفهان در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه نیز بیان کرد: با توجه به استقبالی که صورت گرفته است، به نظر می‌رسد این نمایشگاه ظرفیت برگزاری طی دو هفته را نیز داشته باشد، ولی در آستانه عید نوروز هستیم و این امکان وجود ندارد. وقتی مردم اصفهان چنین استقبالی از این نمایشگاه دارند، ما نیز می‌توانیم با وجود همه زحماتی که دوستان در این مدت کشیدند، از نمایشگاه بهره بیشتری ببریم و زمان بیشتری در خدمت شهروندان باشیم.  

انتهای پیام
captcha