تمام تلاش دولت حل مشکلات معلمان است
کد خبر: 4205447
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
استاندار آذربایجان شرقی:

تمام تلاش دولت حل مشکلات معلمان است

مالک رحمتی، اظهار کرد: تمام تلاش دولت و مدیران اجرایی این است که مشکلات معیشتی و اقتصادی را در خانواده معلمان کاهش دهند.

مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 23 اسفندماه، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با تاکید بر استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای تامین مسکن معلمان و فرهنگیان، گفت: در جریان اجرای پروژه‌های مسکن، ساخت مدارس و مراکز آموزشی نیز به طور همزمان در دستور کار قرار گیرد. 

وی افزود: قسمت اصلی اجرای انتخابات بر دوش مجموعه آموزش و پرورش است که به صورت شبانه‌روزی در این امر مهم تلاش کردند و انتظار این است در مرحله دوم نیز که در اوایل اردیبهشت برگزار خواهد شد این جدیت را ادامه دهند.

رحمتی با بیان اینکه رشد و بالندگی در مجموعه آموزش و پرورش استان وجود دارد و شهرستان‌ها نیز پای کار هستند، ادامه داد: در مقوله آموزشی هر چقدر کار کنیم و به دنبال افزایش کیفیت باشیم نقطه پایانی بر آن وجود ندارد و با همه اقدامات انجام یافته با شرایط مطلوب و ایده آل فاصله داریم؛ لذا باید این موضوع را برای خودمان فرض بدانیم که آموزش و پرورش با تلاش و کوشش بر اساس استانداردها به نقطه مطلوب برسد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، به برگزاری آزمون نهایی مدارس اشاره کرد و گفت: برگزاری آزمون متمرکز در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم که امسال برگزار می‌شود کار بزرگ و مهمی است که سرنوشت بسیاری از عزیزانی که در مدارس درس می‌خوانند را مشخص می‌کند و به عدالت آموزشی نیز کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: فرمانداران معطل امکانات از طرف استان نباشند و در شهرستان‌ها از امکانات موجود استفاده کنند تا دانش آموزان بتوانند در یک فضای آرام و با امنیت در امتحانات حضور یابند.

رحمتی، بر حضور میدانی فرمانداران تاکید کرد و گفت: برای برگزاری آزمون متمرکز تمهیدات دقیق و لازم توسط فرماندارن انجام شود و شخصاً با حضور میدانی در حوزه‌ها شرایط را مورد نظارت و بررسی قرار دهند و صرفا به گزارش‌ها اکتفا نکنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، به جایگاه معلمان هم اشاره کرد و گفت: شغل معلمی سیره انبیا است و کسی که امروز معلم است تنها صاحب یک شغل نیست بلکه یک منصب مقدس را در اختیار دارد و ما نیز قدرت تحلیل، فکر و بیان را مدیون معلمان هستیم.

وی ادامه داد: تمام تلاش دولت و مدیران اجرایی این است که مشکلات معیشتی و اقتصادی را در خانواده معلمان کاهش دهند.

رحمتی درخصوص موضوع ساخت مدارس هم گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی تمهیداتی را مورد توجه قرار دهد تا به صورت همزمان ساخت نهضت ملی مسکن و مدارس در دستور کار قرار گیرد؛ اگر مدرسه‌ای را بهنگام تاسیس نکنیم و در آن را به روی دانش آموزان باز نکنیم یقین بدانید که درب‌های یک زندان باز خواهد شد.

وی به آسیب‌های اجتماعی در مدارس نیز اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری و مدیریت این موضوع، اطلس آسیب‌های اجتماعی تهیه شود تا مدارس آسیب پذیر مشخص شوند؛ برخی مدارس نیازمند تمرکز بیشتر و برنامه‌ریزی جدی برای پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی هستند.

رحمتی، با بیان اینکه ۹۰ درصد آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه به این خاطر است که نتوانستیم همه آنها را در سیستم آموزش و پرورش حل کنیم، افزود: اگر بخواهیم آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را کاهش دهیم باید به مقوله آموزش و پرورش در کنار هم بپردازیم؛ چرا که این دو بال هرکدام تضعیف شود به سرانجام نخواهد رسید.

استاندار آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: آنچه که جامعه ما را به سمت رشد و بالندگی می‌برد توجه به دو موضوع آموزش و پرورش در کنار هم است.

وی تامین مسکن معلمان را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: راه و‌ شهرسازی و آموزش پرورش استان مکلفند از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای معلمان به صورت صددرصدی استفاده کنند و نسبت به ساخت مسکن برای معلمان اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha