اجرای طرح ملی قرآنی «مسطورا»
کد خبر: 4205048
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی:

اجرای طرح ملی قرآنی «مسطورا»

سید اسماعیل اصغرزاده گفت: طرح «مسطورا»، یک طرح ملی است که همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی امسال در ماه مبارک رمضان انجام می‌دهند.

قرآنبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از معاونت پرورشی و فرهنگی خراسان رضوی، سید اسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه جلسه تبیین طرح ملی قرآنی «مسطورا» گفت: طرح «مسطورا» یک طرح ملی است که همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی امسال در ماه مبارک رمضان انجام می‌دهند.

اصغرزاده افزود: طرح «مسطورا» یک طرح با پشتوانه قوی علمی و پژوهشی است که توسط اساتید قرآنی در بیش از 6 ماه بررسی و انتخاب شده است و نهایتاً 30 آیه در 30 روز ماه مبارک رمضان در سطوح مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد. در سطح اول، ترجمه و مفاهیم آیه مورد بررسی قرار می‌گیرد، در سطح دوم حفظ آیات قرآن و در سطح سوم کاربرد این آیات در زندگی مورد برررسی و تجربه قرار می‌گیرد تا گفتمان‌سازی مفاهیم قرآنی در زندگی با آیه‌های نورانی قرآن کریم اتفاق افتد.

وی ادامه داد: فرآیند اجرای طرح ملی «مسطورا» همراه با جوایز ارزنده‌ای برای دانش‌آموزان و فرهنگیان است. جلسه تبیین طرح هم‌افزایی ملی قرآنی «مسطورا» با حضور همکاران حوزه معاونت آموزش متوسطه و معاونت پرورشی و فرهنگی و اداره قرآن، عترت و نماز در دفتر معاونت پرورشی برگزار شد.

اصغرزاده بیان کرد: با عنایت به اینکه خراسان رضوی مسئولیت دبیرخانه مدارس متوسطه کل کشور را برعهده دارد مقرر شد وبینار ویژه‌ای برای آشنایی و تبیین مدیران مدارس برگزار شود، همچنین از تمام گروه‌ها و کانال‌هایی که در اختیار معاون پرورشی و آموزش هست برای اطلاع‌رسانی این طرح و انتقال محتوا، پوستر، تصویر، صوت، گرافیگ و... از طریق شبکه گسترده شاد برای رؤیت و استفاده همکاران و دانش‌آموزان اختصاص داده شود.

وی گفت: یک دوره ضمن خدمت ویژه به‌صورت فرآیندی در خصوص طرح «مسطورا» برای همکاران در سامانه ltms نیز تعریف شده است و  دانش‌آموزان علاوه بر کانالی که مخصوص ارائه محتوای مورد نیاز است؛ می‌توانند از طریق مای.مدیو و ثبت‌نام در سامانه نورینو، محتوای لازم را دریافت کنند. 

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۱
نغمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۱۵:۵۳
0
1
عالی
captcha