امر به معروف و نهی از منکر، رسالتی فراگیر و دائمی است
کد خبر: 4205009
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان:

امر به معروف و نهی از منکر، رسالتی فراگیر و دائمی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مظاهری گفت: رسالت امر به معروف و نهی از منکر زمان خاصی نمی‌شناسد و وظیفه همه مؤمنان است که در همه زمان‌ها و مکان‌ها، نسبت به یکدیگر احساس تکلیف و مسئولیت کنند.

محسن مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهانحجت‌الاسلام والمسلمین محسن مظاهری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: رسالت امر به معروف و نهی از منکر زمان خاصی نمی‌شناسد و وظیفه همه مؤمنان است که در همه زمان‌ها و مکان‌ها، نسبت به یکدیگر احساس تکلیف و مسئولیت کنند و اجازه ندهند احدی از جامعه ما به سمت مسیری برود که خدای نکرده به ضررش تمام شود.

وی با اشاره به اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: این مجموعه می‌کوشد تا فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر فراگیر شود؛ یعنی مردم در همه موضوعات نسبت به همدیگر احساس مسئولیت داشته باشند و یکدیگر را دعوت به خیر کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان بیان کرد: در ایام نوروز که مسافرت‌ها زیاد می‌شود، یکی از کارهای کمک‌کننده، همین تذکر دادن و بی‌تفاوت نبودن است تا فضای سفر به خوبی و با ایمنی و سلامت برگزار شود و با توجه به اینکه ایام نوروز با ماه مبارک رمضان همزمان شده است، باید مسافران را کمک و راهنمایی کرد که در مکان خاصی استراحت کنند و غذا بخورند تا در ملأ عام حکم خدا نقض نشود.

وی در پایان گفت: با توجه به سخنان امام صادق(ع) مبنی بر اینکه اولین مرحله امر به معروف و نهی از منکر، علم و دانستن است، سعی کردیم در همه موضوعات به مردم آگاهی و آموزش دهیم تا مسائلی مانند همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، رعایت حجاب و آرامش و ایمنی سفر را در همه شهرها تذکر دهند.

فاطمه نصیری نایینی

انتهای پیام
captcha