بهترین‌ها را از سفره پرنعمت ماه رمضان نصیب خود کنیم
کد خبر: 4205000
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
نماینده ولی فقیه در سمنان:

بهترین‌ها را از سفره پرنعمت ماه رمضان نصیب خود کنیم

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی با بیان اینکه در ماه رمضان باید بهترین‌ها را از سفره پرنعمت الهی از آن خود کنیم، گفت: گناهان و زشتی‌ها مانند لباسی آلوده انسان را از ورود طیب و طاهر به ماه مبارک رمضان بازمی‌دارند، بنابراین مقدمه ورود به این ماه نورانی، توبه حقیقی از گناهان است. 

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی در آیین تجلیل از دانش‌آموزان مدرسه انقلاب سمنانبه گزارش ایکنا، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در سمنان، 21 اسفندماه در آیین اختتاميه جشنواره دانش‌آموزی مدرسه انقلاب استان سمنان با بیان اینکه نسل جوان و نوجوان به‌ویژه «رأی اولی‌ها» نقش خود را در انتخابات اخیر به‌خوبی ایفا کردند، اظهار کرد: امیدواریم از این نسل، مدیران توانمند و مؤثری برای کشور تربیت شوند. 

وی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان افزود: امام رضا(ع) در روزهای پایانی ماه شعبان خطاب به اباصلت فرمودند: «از تمام گناهانی که در گذشته انجام داده‌ای توبه کن تا با اخلاص وارد ماه رمضان شوی.» 

امام جمعه سمنان با ذکر دعای شریف «اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ» گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته، ما را نیامرزیده؛ در آن قسمت که باقی‌مانده ما را مشمول رحمت و مغفرت خود کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اینکه ورود به ماه میهمانی خدا، نیازمند آراستگی باطنی و طهارت قلبی است، یادآور شد: گناهان و زشتی‌ها مانند لباسی آلوده انسان را از ورود طیب و طاهر به ماه مبارک رمضان بازمی‌دارند، بنابراین مقدمه ورود به این ماه نورانی، توبه حقیقی از گناهان است. 

امام جمعه سمنان ادامه داد: در ماه رمضان باید بهترین‌ها را از سفره پرنعمت الهی از آن خود کنیم، که در این راستا باید زمینه بهره‌مندی حداکثری از ماه میهمانی خدا را در خود به‌وجود آوریم. 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی متعلق به خود مردم و آینده انقلاب منوط به خواست و اراده نسل جوان است، یادآور شد: بصیرت و آگاهی جوانان و نوجوانان می‌تواند به ساختن آینده‌ای درخشان منجر شود. 

مطیعی انتقال معارف انقلاب اسلامی به نسل جوان را مایه تداوم مسیر شهدای دانست و افزود: امیدوارم این‌گونه برنامه‌ها در سطوح مختلف عملیاتی و اجرایی شود.

یادآور می‌شود، در این آیین از ۲۳ گروه برتر دانش‌آموزی مدارس سطح استان سمنان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha