درخواست اتحادیه علمای مسلمین برای حمایت از غزه با پرداخت زکات و وصدقه
کد خبر: 4204673
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

درخواست اتحادیه علمای مسلمین برای حمایت از غزه با پرداخت زکات و وصدقه

اتحادیه علمای مسلمین، خواستار پرداخت زکات و صدقه در ماه مبارک رمضان در راستای حمایت از غزه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، اتحادیه جهانی علمای مسلمین برای تأمین غذا و دارو برای کودکان و زنان نوار غزه که ماه‌هاست در معرض جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی قرار دارند، خواستار پرداخت زکات و صدقه در ماه رمضان شد.

در بیانیه پایانی جلسه این اتحادیه که در استانبول برگزار شد، از مسلمانان خواسته شده است که در تمام شب‌های ماه مبارک رمضان دعا و از خداوند منان، دفع تجاوزات اشغالگران اسرائیلی و پیروزی مبارزان مقاومت را طلب کنند.

این اتحادیه در بیانیه خود بیانیه‌ها، فتواها، پیشنهادات عملی و مواضع قبلی خود را برای حمایت از کودکان، زنان و مردان آسیب‌پذیر غزه مورد تأکید قرار داده و همچنین آنچه را که «جنایت زمانه و نسل کشی» ارتش اشغالگر اسرائیل علیه غیرنظامیان بی دفاع توصیف کرد، به شدت محکوم کرد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمین از امت اسلامی و همه آزادگان جهان خواست تا برای دفع این تجاوز تمام تلاش مادی و معنوی را به کار گیرند.

این اتحادیه همچنین خواستار بازگشایی تمام گذرگاه‌ها جهت تأمین غذا و دارو برای غیرنظامیان غزه شد.

از 7 اکتبر گذشته، اسرائیل جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که ده‌ها هزار قربانی ـ که اکثر آن‌ها کودک و زن هستند ـ بر جای گذاشته است، زیرساخت‌ها را به شکل گسترده‌ای ویران کرده است و یک فاجعه انسانی رقم زده است. امری که باعث شده تا این رژیم در دادگاه دادگستری بین‌المللی به اتهام نسل‌کشی محاکمه شود.

انتهای پیام
captcha