قرآن بهترین الگوی تربیتی فرزندان و نسل‌های آینده است
کد خبر: 4204530
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

قرآن بهترین الگوی تربیتی فرزندان و نسل‌های آینده است

هاشم ناظمی‌جلال با اشاره به اینکه بهترین شیوه تربیتی فرزندان و نسل‌های آینده، تربیت قرآنی است، گفت: در تربیت قرآنی همواره تربیت بر تعلیم مقدم بوده است برهمین اساس تربیت و نهاد امور تربیتی اساس نظام تعلیم و تربیت و مورد تأکید بزرگان دین و انقلاب بوده است.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان امروز، 20 اسفندماه در ویژه برنامه بزرگداشت هفته تربیت اسلامی که در راستای تجلیل از فعالان حوزه امور تربیتی برگزار شد، ضمن گرامیداشت نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته تربیت اسلامی، گفت: تربیت یکی از مقوله‌های بسیار با اهمیت و قابل توجه در نظام آموزشی بوده است.

وی با اشاره به اینکه تربیت هم در خانه و هم در مدرسه به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و اساسی بوده است، افزود: این مهم تنها با شعار دادن محقق نمی‌شود بلکه باید بر اساس همان راهی که شهیدان رجایی و باهنر پایه‌گذاری کرده‌اند، حرکت کنیم.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان با اشاره به اینکه بهترین شیوه تربیتی فرزندان و نسل‌های آینده، تربیت قرآنی است، گفت: در تربیت قرآنی همواره تربیت بر تعلیم مقدم بوده است برهمین اساس تربیت و نهاد امور تربیتی اساس نظام تعلیم و تربیت و مورد تأکید بزرگان دین و انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: تربیت در اسناد فرادستی آموزش‌و‌پرورش به ویژه در سند تحول بنیادین بسیار مورد تأکید قرار گرفته است و در تمامی ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت جزء لاینفک و تفکیک‌ناپذیر آن است.

ناظمی‌جلال افزود: ارائه الگوهای تربیتی که مصداق عینی داشته باشد تا متربی براساس این الگوگیری بتواند خود را در مسیر سعادت و خوشبختی قرار دهد، بیان تدریجی مطالب تربیتی به صورت گام به گام و مستمر، آسان‌گیری در انجام فعالیت‌های تربیتی از روش‌های تربیتی است که باید مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: داشتن اعتدال در انجام برنامه‌ها و عدم افراط و تفریط، استمرار و یادآوری، آموزش مطالب تربیتی در همان سنین پایین، همراهی و ایجاد گفتمان مشترک بین خانه و مدرسه، طرح سؤال و ایجاد پرسش و در نهایت ابراز محبت از جمله دیگر روش‌های شاخص تربیتی است که باید به صورت اصولی انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در پایان یادآور شد: هفته تربیت اسلامی فقط مختص یک زمان خاص نیست بلکه باید همیشه این موضوع مهم و دارای اولویت باشد ولی خوب اگر در یک بازده زمانی مشخص هم به این مقوله توجه بیشتری شود قطعاً مؤثرتر خواهد بود؛ لذا مردمی‌سازی برنامه‌های تربیتی، برجسته‌سازی نقش تربیتی والدین جزو اولویت‌های مهم ما در حوزه امور تربیتی است.

انتهای پیام
captcha