روایت ۲۶ دانش‌آموز شهید حادثه تروریستی ماندگار شود
کد خبر: 4204065
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
وزیر آموزش و پرورش:

روایت ۲۶ دانش‌آموز شهید حادثه تروریستی ماندگار شود

رضامراد صحرایی با بیان اینکه فیلم‌های خلاقانه از اولین روز کلاس‌های درس پس از حادثه تروریستی کرمان باید به اثری ماندگار تبدیل شود، گفت: روایت این ۲۶ نفر همانند روایت «آن ۲۳ نفر» باید سینه به سینه نقل شود تا این فرهنگ ساری و جاری در بین ما بماند.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از کرمان، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش عصر امروز، ۱۷ اسفندماه در کنگره شهدای معلم و دانش‌آموز حادثه تروریستی کرمان با یادآوری وعده ساخت مدرسه به نام این شهدا، گفت: دست‌نوشته دانش‌آموز شهید «المیرا حیدری‌نژاد» با عنوان «من می‌توانم» از سوی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و با محوریت معاونت پرورشی کرمان به یک پویش تبدیل می‌شود تا جلوه‌ای از فرهنگ مقاومت، در سراسر کشور فراگیر شود.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصه کودکان شهید حادثه تروریستی کرمان را کتاب کند، افزود: فیلم‌های خلاقانه از اولین روز کلاس‌های درس پس از حادثه تروریستی کرمان باید به اثری ماندگار تبدیل شود و روایت این ۲۶ نفر همانند روایت «آن ۲۳ نفر» باید سینه به سینه نقل شود تا این فرهنگ ساری و جاری در بین ما بماند. 

صحرایی با اشاره به در پیش بودن روز شهید، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش روز شهید را در کرمان و در کنار دانش‌آموزان و معلمان کلاس حاج‌قاسم برگزار می‌کند تا تلنگری برای ما باشد که درمورد شهید بیاندیشیم و آن را باز روایت و تعریف کنیم.

وی افزود: راه سعادت همان است که شهدا رفتند و در صدر کلام شهدا چند کلیدواژه قابل توجه است. مهمترین کلیدواژه که در وصیت نامه شهید سلیمانی به اوج خود رسید موضوع حرم بودن جمهوری اسلامی است و امروز اگر این راهبرد را دنبال کنیم شکست ناپذیر بوده و به همه آرمان‌های شهدا دست می‌یابیم. زیرا فهم حرم بودن این کشور فهم عمیق و راز بسیار وثیقی است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ویژگی ممتازی دارد که حاج ‌قاسم خود را جان‌فدای آن و ملت می‌داند، اظهار کرد: ولایت فقیه و حجاب، پرتکرارترین موضوع در وصیت‌نامه شهدا است.

انتهای پیام
captcha