نیاز به رویدادهای گردشگری دینی داریم
کد خبر: 4204057
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

نیاز به رویدادهای گردشگری دینی داریم

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به تأثیر گردشگری در انتقال فرهنگ‌ها گفت: به شدت به رویدادهای حوزه گردشگری دینی نیاز داریم.

محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس امروز، 17 اسفندماه در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین  جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام‌نور که در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری جشنواره قرآنی در شهر سومین حرم اهل بیت(ع)، مصداق بارز حدیث ثقلین است، گفت: به شدت به رویدادهای حوزه گردشگری دینی نیاز داریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های گردشگری مذهبی در کشورهای اسلامی اظهار کرد: سالانه در کشورهای عربی، گردهمایی‌های بزرگ  زیارتی، اقتصاد دینی و گردشگری برگزار می‌شود.

فرخ‌زاده بر ضرورت توجه به پژوهش در فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: با پژوهش محور کردن رویدادهای دینی و قرآنی می‌توانیم گردهمایی‌های بزرگ مذهبی و قرآنی و گردشگری را در کشور برگزار کنیم.

وی ادامه داد: همه صنوف باید درگیر یک محور شوند آن محور قرآن و اهل بیت(ع). با نامگذاری کردن شهر شیراز به شهر قرآنی، یک رویداد کاملاً متفاوت مسلمان محور و شیعه محور بومی‌سازی می‌شود که تمام حوزه‌های رفتار قرآنی در آن تجلی پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha