کرمان میزبان بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور شد
کد خبر: 4204056
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷

کرمان میزبان بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کشور، از برگزاری بیست و هشتمین جشنواره قرآن عترت دانشگاه پیام نور کشور همزمان با سالگرد سردار سلیمانی در دانشگاه پیام نور کرمان خبر داد.

مهدی محمدی، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نوربه گزارش ایکنا از فارس، مهدی محمدی، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور امروز، 17 اسفندماه در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین  جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام‌نور که در شیراز برگزار شد، از برگزاری بیست و هشتمین جشنواره قرآن عترت دانشگاه پیام نور کشور همزمان با سالگرد سردار سلیمانی در دانشگاه پیام نور کرمان خبر داد.

وی بیان کرد: در جشنواره قرآن و عترت 6 هزار و 598 اثر در دبیرخانه به ثبت رسیده است. از این تعداد 2 هزار و 268 اثر معارف شامل احکام، پرسمان، تفسیر معارف مربوط به نماز است، تعداد یک هزار و 196 اثر آوایی که شامل حفظ 5، 10 ، 20 جزء و کل قرآن کریم، تواشیح، مداحی، دعاخوانی، قرائت است.

محمدی ادامه داد: در بخش نوآفرینی ۱۹۴ اثر، در بخش هنری ۱۴۷۹ اثر، پژوهشی ۲۷۲، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه حدود ۶۰۰ اثر، فناوری که بخش مهمی است ۶۶ اثر به دبیرخانه در دبیرخانه به  ثبت رسیده که شامل تولیدات رسانه‌ای و اپلیکیشن تلفن همراه است.

وی با بیان اینکه ما متولی قرآن هستیم، گفت: باید فضایی در دانشگاه ایجاد کنیم که عمل به قرآن در کار جهادی و علمی نمود پیدا کند. با توجه به اتفاق‌هایی که در حماسه‌های این روزهای جبهه مقاومت و اتفاقات غزه خودش را نشان می‌دهد باید تلاش کنیم تا در عمل قرآنی باشیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: از دانشگاه انقلابی پیام نور بیشتر از این انتظار است که فضای آن اهل بیتی باشد. طرح و ایده و برنامه از شما و فراهم کردن امکانات و اجرایی کردن از ما.

محمدی در ادامه گفت: جمعیت دانشگاه ۲۰ تا ۳۰ درصد فضای مذهبی و قرآنی و تعداد زیادی قشر خاکستری و خنثی دارد. وظیفه ماست که آن‌ها را از این پوسته خارج کنیم و این کار نیازمند مهارت است که بتوانیم ذائقه دانشجویان را بشناسیم و با جذابیت و گیرایی مخاطب را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره‌ها رفع تکلیف است در صورتی که قرآن و اهل بیت بر گردن ما حق دارند، گفت: از کار قرآنی و دانشجو پسند استقبال می‌کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با تأکید بر اینکه هیئت‌های دانشجویی را باید احیا کنیم و  فضایی باشد که مطالبه‌گری و جریان‌سازی در دانشگاه ایجاد کند، گفت: در سال گذشته ۴ هیئت در دانشگاه داشتیم که امسال با تلاش دانشجویان به تعداد ۱۶ رسیده است.

انتهای پیام
captcha