بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور پایان یافت
کد خبر: 4204054
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور پایان یافت

مراسم اختتامیه بیست و هفتمین  جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام‌نور به میزبانی دانشگاه پیام‌نور استان فارس در شیراز برگزار شد.

اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم اختتامیه بیست و هفتمین  جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام‌نور در بخش‌های قرآن، معارف، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، نوآفرینی قرآنی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری رسانه‌ای، امروز ۱۷ اسفند به میزبانی دانشگاه پیام‌نور استان فارس در شیراز برگزار شد.

محسن جاجرمی‌زاده، سرپرست دانشگاه پیام نور استان فارس در این مراسم با اشاره به اهمیت رابطه و انس با قرآن گفت: ما به سادگی با جهان مادی و طبیعت رابطه داریم اما اگر نتوانیم با جهان غیب ارتباط برقرار کنیم به گفته مفسران، حیاط طیبه برای انسان برقرار نمی‌شود و رابطه ما به دنیا و مادیات محدود می‌شود، در صورتی که آرزوی همه‌ کمال‌جویان این است که با خداوند متعال ارتباط برقرار کنند.

وی با طرح این سئوال که چه کنیم بتوانیم با عالم غیب ارتباط بگیریم و از دنیای مادی فراتر برویم، بیان کرد: تنها راه ارتباط با دنیایی که با چشم سر دیده نمی‌شود و اسرار خداوند متعال در آن‌جا نهفته است، انس و الفت و ارتباط با قرآن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود نبوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌نور نیز در این مراسم با بیان اینکه نمی‌توان مثل و مانندی برای قرآن آورد، خطاب به جوانان و دانشجویان حاضر در جشنواره  گفت: یکی از وظایف سنگین شما این است که قرآن را به دیگران بیاموزید چون در خانه‌ای که کلام خدا خوانده نشود، شیطان وارد می‌شود.

وی، یکی از ره‌آورد‌های انس با قرآن را تاثیر شگرف بر خانواده دانست و افزود: جوانان با استفاده از قرآن کار فرهنگی جهادی کنند. یکی از وظایف جوانان قرآنی در دانشگاه‌ها این است که به ترویج آن بپردازند و قرآن از مهجور ماندن خارج کنند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور تاکید کرد: ارتباط با قرآن به ویژه برای جوانان باید همواره باشد و این ارتباط رهاوردهای بسیاری هم برای آنها دارد و نورانیت را به ارمغان می‌آورد.

نبوی اظهار کرد: قرائت قرآن، تعظیم شعائر اسلام اعلام موجودیت اسلام است. همانطور که خلافکاران با موسیقی و لهو و لعب خودشان را نشان می‌دهند، ما هم با محفل و مجالس قرآنی و فرهنگی خود را به نمایش بگذاریم. در واقع کارهای فرهنگی را با قرآن رونق دهیم.

انتهای پیام
captcha