وظیفه اصلی حوزه هنری حفاظت از میراث هنری و معنویت است
کد خبر: 4204040
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

وظیفه اصلی حوزه هنری حفاظت از میراث هنری و معنویت است

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور با اعلام اینکه وظیفه اصلی شما حفاظت از میراث هنر و معنویت کردستان است، گفت: حوزه هنری سازمان و یا اداره نیست بلکه یک پاتوق و پایگاه برای هنر و هنرمندان است و متعلق به مردم است.

سعید لشگری، معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، سعید لشگری، معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور امروز،17 اسفند در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری کردستان، حادثه حلبچه را یکی از تلخ‌ترین حوادث دوران دفاع مقدس دانست و گفت: این دردها ریشه در تاریخ مردمان کُرد دارد چراکه در طول دوران پیروزی انقلاب اسلامی اگر ترورهای کور را کنار بگذاریم، در انفال که صدام برای مردم کُرد طراحی کرده بود، بیش از ۱۸۰ هزار نفر شهید شدند.

وی افزود: وجب به وجب خاک کردستان رنگین به خون شهدای فداکاری از سراسر کشور است چراکه خط مقدم جبهه در کردستان از داخل خانه‌ها و محلات شروع شده بود و عنوان «سرزمین مجاهدت‌های خاموش» برای کردستان به دلیل آغشتگی خاک این استان با خون شهیدان بوده که تاکنون به درستی روایت نشده است.

معاون راهبری استان‌های سازمان حوزه هنری بیان کرد: در خاطرات رزمندگان  آذربایجان، اصفهان و سایر استان‌ها، از مردم کردستان به صفا، صمیمیت و محبت یاد می‌شود که بنده هم به عینه همه این صفات را در مردم این استان مشاهده کرده‌ام.

وی افزود: اینکه ما کردستان را با فرهنگ و هنر می‌شناسیم ریشه در رشادت‌ها و هنر مردمان این سرزمین دارد و منبع عظیم، دست‌های هنرمندانه هنرمندان و بزرگان آن است که متأسفانه این میراث قدر دانسته نشده است.

لشکری با اعلام اینکه وظیفه اصلی شما حفاظت از میراث هنر و معنویت کردستان است، افزود: حوزه هنری سازمان و یا اداره نیست بلکه یک پاتوق و پایگاه برای هنر و هنرمندان است و متعلق به مردم است.

وی اظهار کرد: حوزه هنری اهل سیاست و سیاسی‌بازی و دنبال سروصداکردن و اهل فرهنگ نیست بلکه ما با هنر در خدمت فرهنگ هستیم و نباید به جای دیگری تبدیل شود بلکه باید حوزه هنری پاتوقی برای هنر و هنرمندان بماند.

معاون راهبری حوزه هنری کشور بیان کرد: اگر بخواهیم معدلی برای انقلاب اسلامی بگذاریم، هنر متعهد است لذا حوزه هنری در کردستان برای تقویت هنر کردستان و دفاع از هویت کُردی و زیست‌بوم منطقه کار کند.

وی با اعلام اینکه کار هنری بامایه و فاخر تولید نمی‌شود مگر اینکه اهل هنر و اندیشه در آن حضور داشته باشند، گفت: در کردستان طبع‌های بلند شاعرانه و دست‌های هنرمندانه وجود دارد که باید این سرمایه‌ها و هنر تقویت شود.

لشگری یکی از کارکردهای هنر اطلاع‌رسانی را بیان پیشرفت‌ها و خدمات متقابل مردم به انقلاب و انقلاب به مردم است که متأسفانه کم‌کاری شده است، گفت: گلایه‌هایی مبنی بر تعطیلی و یا کم‌رنگی حوزه هنری کردستان وجود داشت به این دلیل است که حوزه هنری کردستان همواره فعال بوده است.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم از خدمات امین مرادی تقدیر و اسعد فرهادی به عنوان رئیس حوزه هنری استان کردستان معرفی شد.

انتهای پیام
captcha