امر به معروف و نهی از منکر باید مردمی شود
کد خبر: 4203963
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

امر به معروف و نهی از منکر باید مردمی شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: انجام فریضتین باید مردمی شود و حتی نظارت‌ها توسط آن‌ها صورت گیرد.

حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، در گردهمایی سالانه دبیران ستادهای امر به معروف و نهی از منکر استان‌هاکه امروز 16 اسفندماه، در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: باید فضای جامعه برای فردی که می‌خواهد در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... تخلف کند، ناامن شود.

وی با اشاره به آموزش 23 هزار نفر در دوره‌های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر، افزود: یکی از اقدامات خوبی که در ستادهای استان ها رخ داده برگزاری دوره های آموزشی فریضتین است که در این حوزه استقبال مردم هم بسیار خوب بوده است. 

طاهری آکردی بیان کرد: محتوای دوره‌های آموزشی امربه‌معروف متناسب با دوره کارشناسی است، یعنی مباحث دوره به گونه‌ای تنظیم شده که برای متوسط جامعه مفید باشد، در حقیقت این دوره برای افرادی دارای تحصیلات عالیه و افرادی که سطح‌شان پایین تر است، تنظیم نشده بلکه حد وسط را در نظر گرفته‌ شده است. 

وی تصریح کرد: در حقیقت این دوره آموزشی یک بسته آموزشی کامل برای آمران به معروف و ناهیان از منکر است تا تمام مواردی که باید برای برخورد با منکر و ترویج معروف نیاز است بدانند در این دوره‌ها آموزش ببیند.

 در بحث آموزش چنانچه نیاز به مدرس یا تولید محتوا است دبیران اعلام کنند تا از ظرفیت حوزه‌های علمیه و تشکل‌های انقلابی استفاده کنیم.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قانون‌گرایی، تعامل با دستگاه‌ها، پیگیری مطالبات مردم و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب را چهار محور اصلی ستاد امر به معروف برشمرد و اظهار کرد: در ستاد امربه‌معروف چند اصل مهم شامل قانون گرایی، تعامل با دستگاه های اجرایی، ترویج فریضتین، نظارت بر عملکرد ادارات، حجاب و حمایت از آمران به معروف مورد توجه قرار دارد. 

وی به اقدامات فرهنگی در ستادهای امربه‌معروف اشاره کرد و افزود: کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و همایش های منطقه ای کار خوبی بوده که توسط دبیران در ستادهای استانی انجام شده و باید برای ارتقای کیفیت آن تلاش بیشتری شود.

طاهری آکردی در ادامه بیان کرد: حضور ستاد امر به معروف و نهی از منكر امسال در جشنواره فجر بسیار کار بزرگی بود و نشان داد امر به معروف در حوزه های فرهنگی نیز فعال است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که ستاد در آن ورود کرده و به طور جدی پیگیری می کند، مطالبه گری است. در قسمت مطالبه‌گری باید یک طرح هماهنگ وجود داشته باشد تا در تمام استان ها  به صورت منسجم انجام شود.

در این همایش از برترین‌های ستادهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان های کشور تجلیل شد. به ترتیب خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری رتبه های اول و دوم را کسب کردند و همچنین استان‌های البرز و خوزستان به صورت مشترک رتبه سوم را از آن خود کردند.

انتهای پیام
captcha