تهران میزبان حقوقدانان ۲۱ کشور در موضوع غزه می‌شود
کد خبر: 4203664
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
پیرحسین کولیوند:

تهران میزبان حقوقدانان ۲۱ کشور در موضوع غزه می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر، با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌الملل و نقض حقوق بشردوستانه در غزه، گفت: حقوقدانان و اساتید ۲۱ کشور جهان در این کنگره حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر با موضوع تشریح برنامه‌های کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌الملل و نقض حقوق بشردوستانه در غزه امروز سه‌شنبه 15 اسفندماه برگزار شد‌.
 
در این نشست، کولیوند با اشاره به اینکه تا به امروز ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر در غزه شهید و ۷۲ هزار نفر مجروح شده‌اند که برای هشت هزار مصدوم دیگر هیچ اقدامی در غزه نمی‌توان انجام داد و باید از غزه خارج شوند یا تجهیزات مورد نیاز کمک به مجروحان وارد غزه شود.
 
وی ادامه داد: در پنج ماه ۲۴ هزار نوزاد در غزه متولد شده که مادران و کودکان به خدمات درمانی خاص نیاز دارند و ۶۵ هزار مادر باردار وجود دارد که نیازمند خدمات ویژه هستند. فقط ۲۵ درصد کمک‌های جمع‌آوری شده در مصر وارد غزه شده است و هر کامیون ۱۰ تا ۱۴ روز طول می‌کشد تا بازرسی شود و روزانه فقط ۱۵ تا ۲۰ کامیون وارد غزه می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی بسیاری از مواد نقض حقوق بشردوستانه از جمله از بین بردن زیرساخت‌ها و گرسنگی دادن به مردم را آشکارا انجام می‌دهد، گفت: بیش از ۷۰ درصد مصدومان این جنگ خانم‌ها و کودکان هستند. این رژیم برای آوارگی و کوچ اجباری نیز اقداماتی انجام می‌دهد و خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد تا حقایق این جنایت منتشر نشود.
 
رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: اکنون ما نمایشگاه کاملی از جنایات جنگی را از سوی رژیم صهیونستی در غزه شاهد هستیم و به همین دلیل جمعیت هلال احمر به عنوان رئیس کمیته ملی حقوق بشردوستانه کشور، کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌الملل و نقض حقوق بشردوستانه در غزه را طی روز پنج‌شنبه برگزار می‌کند. از حقوقدانان و اساتید کشورهای دنیا دعوت کردیم با ارسال مقاله در این کنگره شرکت کنند.
 
وی اعلام کرد: ۱۷ مقاله در پنج پنل در این کنگره برگزار می‌شود و تمام مقالات در مجله‌های داخلی و خارجی و مجله فدراسیون هلال احمر چاپ خواهد شد. از کشورهای عراق، سوریه، لبنان، آفریقای جنوبی، نیکاراگوئه و ... به صورت حضوری و حقوقدان‌ها و افراد علمی ۲۱ کشور به صورت آنلاین حضور دارند.
 
وی افزود: ۴۰ هزار نفر از جمله دانشجویان و اساتید رشته‌های مرتبط حقوق، حقوق بین‌الملل، علوم سیاسی، روابط بین‌الملل برای شرکت در این کنگره ثبت نام کرده‌اند‌ که ۱۰۶ نفر مهمان خارجی حضور خواهند داشت. همچنین ۷۰ تشکل مردم نهاد و بسیج حقوقدانان نیز در این کنگره شرکت دارند و از کتاب مربوط به فلسطین نیز رونمایی خواهد شد.
 
کولیوند با تأکید بر اینکه این کنگره جامعه متفکر و حقوقدان جهان را بیدار می‌کند و وقتی اساتید دانشگاه‌های بین‌المللی و حقوقدانان از این افراد مظلوم حمایت کنند، فشار بیشتری به رژیم صهیونیستی وارد خواهد شد، گفت: امیدواریم به زودی شاهد آتش‌بس در غزه باشیم.
 
وی در ادامه به وقوع سیل و زلزله در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه زلزله امروز در سیستان و بلوچستان هیچ تخریب و مصدومی در پی نداشته است. در استان سیستان و بلوچستان به ۲۴ هزار نفر خدمت‌رسانی شده و ۴۸۰ تیم در حال خدمت‌رسانی هستند. ۸۱۸ خانواده اسکان اضطراری شده و از طریق زمین، قایق و هوا کمک رسانی‌ها ادامه دارد. به ۲۶ روستا نیز خدمت‌رسانی شده و همکاران و بالگردهای ما آنجا هستند تا شرایط عادی شود.
 
کولیوند با اشاره به اینکه هواشناسی اخطار سیل داده است، گفت: اگر آب و هوا ثابت باشد طی دو سه روز آینده شرایط عادی خواهد شد. وی از مردم خواست فقط از طریق شماره حساب‌های این جمعیت کمک‌های خود را ارائه کنند.
انتهای پیام
captcha