اجرای پویش «پاکداشت بهاری» در مدارس همدان
کد خبر: 4203653
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

اجرای پویش «پاکداشت بهاری» در مدارس همدان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان از اجرای پویش «پاکداشت بهاری» در مدارس سراسر استان خبر داد.

پویش پاکداشت بهاریبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، شهرام بخشی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان  اظهار کرد: پویش «پاکداشت بهاری» در مدارس سراسر استان، همگام با تمام مدارس کشور برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در راستای اجرای اهداف عملیاتی برنامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، پویش پاکداشت بهاری با هدف استفاده از ظرفیت مشارکت دانش‌آموزان و عوامل اجرایی و اولیای دانش‌آموزان در تمام فضاهای آموزشی و پرورشی برگزار می‌شود.

بخشی افزود: حفظ و ارتقای روحیه تعاون و مشارکت‌پذیری در دانش‌آموزان، خانواده‌ها و فرهنگیان موضوعی اساسی در برنامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور است که معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر تربیت تمام‌ساحتی و به‌ویژه ساحت زیستی و بدنی و با هدف سالم‌سازی و بهینه‌سازی فضای مدارس، مجتمع‌های آموزشی و ورزشی، دارالقرآن‌ها، پژوهش‌سراها، کانون‌های ورزشی و پرورشی و اردوگاه‌های دانش‌آموزی اقدام به برگزاری پویش پاکداشت بهاری کرده است.

وی ادامه داد: شعار این پویش «همه با هم دست در دست هم برای سلامت خود و محیط آموزشی و تربیتی خود تلاش کنیم» است که نشان از گسترش فرهنگ تعاون، مشارکت‌پذیری و  مشارکت‌جویی در جامعه و به‌ویژه دانش‌آموزان است.

بخشی تصریح کرد: در این پویش همکاران فرهنگی مدارس با استفاده از ظرفیت داوطلبانه دانش‌آموزان، سایر همکاران و نیروهای خدماتی و حتی گروه‌های محلی با تشکیل گروه اقدام به پاکسازی و شاداب‌سازی فضاهای آموزشی و پرورشی کرده و قبل از اجرای پویش و بعد از این اقدام، از خود فیلم و عکس تهیه کرده و در سامانه entab.ir بارگذاری می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان گفت: این پویش از 15 اسفندماه نسبت به ثبت گروه‌ها در سامانه etnab.ir آغاز و تا 28 اسفندماه ادامه خواهد داشت که در پایان به برگزیدگان جوایزی از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت متبوع اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha