سازمان نوسازی مدارس الگویی در نظام حکمرانی کشور است
کد خبر: 4203317
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
رضا مراد صحرایی:

سازمان نوسازی مدارس الگویی در نظام حکمرانی کشور است

وزیر آموزش و پرورش گفت: سازمان نوسازی مدارس یک ستاره و الگو در نظام حکمرانی کشور است.

به گزارش ایکنا، به گزارش ایکنا، آئین تجلیل از مهندسین برتر نهضت مدرسه‌سازی و اولین دوره اهدای جایزه ملی نصیر امروز یکشنبه، 13 اسفند در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در این نشست بیان کرد: لازم است تا از همه تلاشگران در امر مدرسه‌سازی تقدیر کنیم. سازمان نوسازی مدارس یک ستاره و الگو در نظام حکمرانی کشور است.

وی ادامه داد: خانواده رکن اول، معلم رکن دوم و فضای آموزشی رکن سوم یادگیری است. فضای آموزش مانند مدرسه به نوعی معلم سوم است و باید به مدرسه اهمیت ویژه‌ای داد. سازمان نوسازی مدارس هم به همین دلیل ایران را به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل و در این راه تلاش کرده است.

اختصاص۶۰ میلیون یورو به سازمان نوسازی مدارس

صحرایی تصریح کرد: ساختن شش هزار و ۸۰۰ مدرسه در کشور کار بزرگی است؛ دولت سیزدهم با وجود همه محدودیت‌ها، ۶۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی به سازمان نوسازی مدارس اختصاص داد. فضای مدرسه در یادگیری دانش آموزان اهمیت بسیاری دارد، باید به چیدمان و رنگ‌ها در مدرسه توجه شود که  چگونه باید باشد، اینها هم از جمله مواردی است که سازمان نوسازی به آن توجه دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مدرسه باید با اقتضائات و علایق دانش‌آموزان منطبق باشد. مدرسه‌ها باقی خواهند ماند پس ساختار مدرسه باید به گونه‌ای باشد که دانش آموزان در آن پر جنب و جوش و به نحو احسن پرورش یابند.

جلوگیری از بازماندگی تحصیلی با مدرسه‌سازی

حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی و تجهییز مدارس در این نشست بیان کرد: مهندسین سازمان نوسازی در سراسر کشور ساختمان همه فعالیت‌ها و اتفاقات را می‌سازند؛ اگر مدرسه ساخته نشود معلمی به مناطق فرستاده نمی‌شود و کودکان از تحصیل باز می‌مانند.

سال بدون چالش از نظر فضای آموزشی

وی ادامه داد: در فضاهایی که مدرسه ساخته می‌شود، انسان تربیت می‌شود و دانش آموزان برای ادامه مسیر و پیشرفت خود مدیون مدرسه هستند. یکی از رویکردهای مدرسه‌سازی در این دولت توجه به مناطق محروم است. ۹۵۰ طرح با ظرفیت ۴ هزار کلاس درس در بشاگرد ساخته شده است به طوری که در مهر امسال چالش جدی برای فضا و مدرسه نداشتیم.

خان‌محمدی در پایان افزود: با وجود رشد تعداد دانش‌آموزان در این سال‌ها، سرانه یک‌ونیم مترمربع به ازای هر دانش‌آموز به پنج‌وهشت مترمربع رسیده است. نهضت مقاوم‌سازی آغاز شده است؛ در گذشته ۶۵ درصد مدارس ناایمن بودند و این میزان اکنون به ۱۸ درصد رسیده است. امسال ۲ هزار و ۲۰ طرح آموزشی با ظرفیت ۲۹ هزار کلاس درس در مهر امسال افتتاح شد.

انتهای پیام
captcha