آزمون معارفی مسابقات قرآن دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 4203287
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

آزمون معارفی مسابقات قرآن دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار می‌شود

مرحله دانشگاهی مسابقات بخش معارفی سی‌وهشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان البرز همزمان با سراسر کشور 14 و 15 اسفندماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار می‌شود.

قرآن کریم

راهین تک‌فلاح، رئیس گروه قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: مسابقات بخش آوایی سی‌وهشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور، یکم و دوم اسفندماه در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله دانشگاهی این جشنواره متسابقان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی، اذان و مداحی به رقابت پرداختند، افزود: در مجموع 160 فعال قرآنی در این مسابقه شرکت کردند.

تک‌فلاح با بیان اینکه این جشنواره همراه با برپایی قرائت محفلی و قرعه‌کشی و اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان برگزار شد، گفت: زمان برگزاری آزمون بخش معارفی نیز همزمان با سراسر کشور ۱۴ و ۱۵ اسفندماه جاری و تحویل آثار رشته‌های بخش‌های ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری تا ۲۰ اسفندماه جاری تعیین شده است.

رئیس گروه قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: بخش معارفی این مسابقات در رشته‌های آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ متن و ترجمه فرازهایی از نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ متن و ترجمه فرازهایی از صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان معارفی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha