اعزام تیم‌های امدادی 5 استان به سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 4203264
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

اعزام تیم‌های امدادی 5 استان به سیستان‌وبلوچستان

جمعیت هلال‌احمر از اعزام تیم‌های امدادی پنج استان مجاور استان سیستان و بلوچستان به این استان برای کمک به سیل‌زدگان این منطقه خبر داد.

اعزام تیم‌های امدادی 5 استان به سیستان‌وبلوچستانبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ جمعیت هلال‌احمر طی اطلاعیه‌ای آخرین آمار خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان را اعلام کرد.

براساس این اطلاعیه از روز هفتم اسفندماه بارش‌ها در سیستان و بلوچستان آغاز شده و به مرور شدت گرفت. این بارش‌ها منجر به وقوع آبگرفتگی و سیلاب در 14 شهرستان استان، 347 روستا و همچنین آسیب به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آبگرفتگی منازل در جنوب سیستان و بلوچستان شد.

علاوه بر نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان، نیرو‌های هلال‌احمر استان‌های خراسان جنوبی و کرمان، بوشهر، یزد، خراسان شمالی برای کمک به سیل‌زدگان اعزام شده‌اند.

همچنین دو فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آنها ممکن نیست. در حال حاضر نیز هزار و 407 نیروی عملیاتی در قالب 289 تیم و با استفاده از 229 دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند و در این مدت 10 هزار بسته غذایی میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

465 دستگاه چادر امدادی، 1229 تخته موکت، 2544 تخته پتو، 4293 کیلوگرم نایلون و تعدادی کنسروجات و بسته‌های بهداشتی توزیع شده است و ارائه خدمات امدادی در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

یادآوری می‌شود، عموم هموطنان نوع‌دوست می‌توانند کمک‌هاى نقدى خود به مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان را از طریق شماره گیری کد دستورى #١*١١٢*  و یا واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به شبای IR940100004101034741666662  به نام جمعیت هلال احمر جمهورى اسلامى ایران، واریز کنند.

انتهای پیام
captcha