طرح سلامت نوروزی در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 4203242
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

طرح سلامت نوروزی در یزد اجرا می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از اجرای طرح «سلامت نوروزی» ویژه ماه رمضان و ایام نوروز با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی در این استان خبر داد.

محسن میرزائی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محسن میرزائی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، امروز، 13 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح «سلامت نوروزی» در استان گفت: این طرح ویژه نوروز و ماه رمضان از 15 اسفند تا 25 فروردین 1403 در قالب نظارت بر مراکز، اماکن حساس و همچنین نظارت بر سامانه‌های آبرسانی و با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط در ساعات اداری، غيراداری و روزهای تعطیل اجرا می‌شود.

میرزائی هدف از اجرای طرح سلامت نوروزی را حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی آب و موادغذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بيماری‌های مرتبط با آب و موادغذایی برشمرد و افزود: ارکان اصلی برنامه سلامت نوروزی و ماه رمضان شامل سه محور هماهنگی و مشارکت‌های درون‌بخشی و بین‌بخشی، آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی، پایش، نظارت، بازرسی و گزارش‌دهی است.

وی ادامه داد: در این طرح ۱۰۶ تیم بازرسی مشغول فعالیت هستند که شامل ۱۶۱ نفر از همکاران بهداشت محیط در تمامی شهرستان‌های تابعه استان یزد است که درگیر برگزاری هر چه بهتر برنامه هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: در این طرح، بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، منابع و مخازن تأمین آب آشامیدنی، کنترل مواد غذایی با استفاده از تجهیزات پرتابل و نمونه‌برداری از آب آشامیدنی و مواد غذایی و ... انجام می‌شود.

وی همچنین از اجرای مانور برنامه سلامت نوروزی در تمامی شهرستان‌ها از ۱۵ اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: این اقدام، یکی از مهمترین برنامه‌های سلامت محیط است که با اجرای آن اهمیت بهداشت، سلامت و امنیت غذایی بیشتر به عموم مردم آموزش داده می‌شود.

میرزائی از همشهریان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن ۱۹۰ داخلی 2 تماس حاصل کرده و مشکل بهداشتی خود را مطرح کنند.

انتهای پیام
captcha