مروری بر فعالیت‌های قرآنی کوه‌چنار / 2900 نفر در مسابقات قرآن بسیج شرکت کردند
کد خبر: 4202288
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

مروری بر فعالیت‌های قرآنی کوه‌چنار / 2900 نفر در مسابقات قرآن بسیج شرکت کردند

فرمانده سپاه کوه‌چنار این شهرستان را پیشرو در عرصه فعالیت‌های قرآنی دانست و در این زمینه شماری از فعالیت‌ها و افتخارات کسب شده را برشمرد.

روح‌الله خلیلی، فرمانده سپاه کوه‌چنارروح‌الله خلیلی، فرمانده سپاه کوه‌چنار در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان گفت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و تربیتی به همت حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج در سطح شهرستان برنامه‌های گسترده‌ای انجام می‌شود که تلاش می‌شود بسیاری از این برنامه‌ها با محوریت آموزش مفاهیم قرآنی باشد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در سال 1402 با همکاری قشرهای مختلف بسیج بیش از 120 برنامه قرآنی در سطح شهرستان برگزار شده است که همایش‌ها، محافل انس با قرآن، ختم دسته جمعی قرآن، ختم خانگی قرآن، درس‌های قرآنی ویژه حلقات صالحین، برگزاری مسابقات در رشته‌های مختلف، راه‌اندازی واحدهای قرآنی در سطح پایگاه‌ها و ... از جمله آن‌هاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کوه‌چنار ادامه داد: یکی از مواردی که می‌توان نتیجه این فعالیت‌های مستمر را دید مربوط به برگزاری مسابقات قرآن و عترت بسیج در سال جاری  است که به صورت مرحله پایگاهی، حوزه‌ای و شهرستانی برگزار شد و بیش از 2 هزار و 900 نفر در این مسابقات ثبت نام کردند.

خلیلی با اشاره به اینکه خوشبختانه در مرحله استانی این مسابقات یعنی سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان فارس، نمایندگان شهرستان کوه‌چنار درخشش چشمگیری داشته‌اند، افزود:  3 نفر از قاریان و حافظان شهرستان موفق به کسب رتبه برتر استانی شدند. علی اصغر کاویانی جوان مستعدد و پرتلاشی کوه چناری با وجود معلولیت‌های جسمی و حرکتی و نابینایی توانست رتبه نخست در رشته حفظ را کسب کند.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر این قاری روشندل، دو نفر دیگر از بسیجیان کوه چنار حائز رتبه برتر شدند و محبوبه جعفری رتبه دوم در بخش حفظ ۱۰ جزء بزرگسال و زینب جعفری رتبه سوم در بخش ترتیل خوانی بزرگسال را کسب کردند.

خلیلی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان کوه‌چنار گفت: خوشبختانه وجود دارالقرآن بسیج، موسسه بیت‌الاحزان، جامعه‌القرآن و دارالقرآن آموزش و پرورش و واحدهای قرآنی بسیج در شکل‌گیری جریان تربیتی قرآنی تاثیر بسزایی داشته است و بسیاری از نوجوان و دانش‌آموزان و نسل جدید انقلاب اسلامی در این طرح‌های یادگیری و حفظ قرآن مشارکت دارند که یکی از نمونه‌ها موفقیت کسب مقام سوم مسابقات احکام کشوری توسط  ابوالفضل خواجه دانش‌آموز بسیجی اهل شهرستان کوه‌چنار است.

انتهای پیام
captcha