راه‌اندازی نخستین مرکز آمادگی اساتید قرآنی جویای کار در الازهر
کد خبر: 4202163
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

راه‌اندازی نخستین مرکز آمادگی اساتید قرآنی جویای کار در الازهر

در چارچوب برنامه‌های الازهر در راستای گسترش علوم و معارف قرآن کریم در نقاط مختلف مصر، نخستین مرکز آمادگی اساتید قرآنی متقاضی کار در استان‌های شمال سینا و وادی الجدید راه‌اندازی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، برنامه‌های این مرکز شامل دوره‌های آموزشی فشرده برای معلمان علوم قرآنی و اساتید قرائت و تجوید است.

این برنامه‌ها همچنین شامل مهارت‌های پرورشی و فکری نوین در زمینه آموزش قرآن است و گروه نخبه‌ای از اساتید متخصص دانشگاه الازهر و قاریان مورد اعتماد الازهر در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند.

هدف این مرکز از اجرای این برنامه‌ها رشد مهارت معلمان در تدریس قرآن کریم، ارتقای عملکرد آنها در این زمینه و ارائه مهارت‌های لازم به معلمان قرآن کریم شاغل در الازهر برای آموزش قرائت و تجوید قرآن است و همچنین آنها را برای تعامل با گروه‌های سنی مختلف و افزایش درک آنها از علوم و احکام قرآن کریم تربیت کند.

عبدالمنعم فؤاد، ناظر کل فعالیت‌های علمی الازهر با تأکید بر اهمیت این مرکز در آماده‌سازی نسلی از معلمان توانمند برای نشر علوم و معارف قرآن کریم بین نسل‌های آینده اظهار کرد: این مرکز سرمایه‌گذاری مهمی در آینده آموزش قرآن کریم است و برنامه‌هایی که این مرکز ارائه می‌کند، نشان دهنده اشتیاق الازهر برای توسعه مهارت‌های حافظان و معلمان قرآن کریم است.

هانی عوده، مدیرکل مسجد جامع الازهر نیز گفت که فاز اول این برنامه‌ها در استان‌های شمال سینا و وادی الجدید آغاز شده و بر اساس برنامه‌ای هدفمند، شامل 80 سخنرانی در طول 8 هفته است که در بالا بردن صلاحیت علمی و حرفه‌ای و تسلط بر حفظ و قرائت حافظان الازهر نقش دارد.

وی افزود: 13 نفر از واجد شرایط‌ترین اساتید دانشگاه الازهر برای تدریس این دوره‌ها انتخاب شده‌اند و سخنرانی‌ها از طریق سامانه آموزش از راه دور (آنلاین) برگزار می‌شود تا شرکت در این دوره‌ها برای متقاضیان در این دو استان تسهیل شود.

شایان ذکر است که مرکز آمادگی و رشد اساتید قرآن کریم الازهر بنا به درخواست احمد الطیب، شیخ الازهر و با توجه به ضرورت اهتمام به آموزش قرآن کریم و نشر علوم آن بین نسل‌های مختلف تأسیس شده است.

انتهای پیام
captcha