ده‌ها نفر در حمله به مسجدی در بورکینافاسو کشته شدند
کد خبر: 4202110
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷

ده‌ها نفر در حمله به مسجدی در بورکینافاسو کشته شدند

درپی حمله مردان مسلح به مسجدی در بورکینافاسو، ده‌ها نفر از مسلمانان حاضر در این مسجد کشته شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از رای الیوم، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که ده‌ها مسلمان روز یکشنبه در یک حمله بزرگ که مسجدی در ناتیابوانی در شرق بورکینافاسو را هدف قرار داد، کشته شدند. این درحالی است که در همین تاریخ حمله خونین دیگری به کاتولیک‌های جمع شده در کلیسا انجام شد.

یک منبع امنیتی در این رابطه اعلام کرد: مردان مسلح روز یکشنبه حوالی ساعت پنج صبح (به وقت محلی) به مسجدی در ناتیابوانی حمله کردند و ده‌ها نفر را کشتند.

یکی از ساکنان در تماسی تلفنی درباره حمله به این مسجد اعلام کرد: قربانیان همه مسلمان هستند، اکثر آن‌ها مردانی هستند که در مسجد جمع شده بودند تا نماز بخوانند.

یک منبع محلی دیگر در این خصوص گفت: تروریست‌ها صبح زود وارد شهر شدند، مسجد را محاصره کردند و به نمازگزارانی که برای اقامه نماز در آنجا بودند تیراندازی کردند که در نتیجه تعدادی از نمازگزاران از جمله یکی از رهبران مذهبی به ضرب گلوله کشته شدند.

شهر ناتیابوانی در حدود 60 کیلومتری جنوب فادا انگورما، مرکز منطقه شرقی قرار دارد که از سال 2018 به طور مرتب هدف حملات گروه‌های مسلح قرار گرفته است.

بورکینافاسو توسط نظامیانی اداره می‌شود که در سال 2022 به زور قدرت را به دست گرفتند. این کشور از سال 2015 با خشونت‌های گروه‌های منتسب و مرتبط با القاعده و داعش مواجه بوده است که در نتیجه این خشونت‌ها نزدیک به 20 هزار نفر کشته و بیش از دو میلیون نفر آواره شده‌اند.

انتهای پیام
captcha