جدیدترین شماره ماهنامه موعود منتشر شد
کد خبر: 4202062
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

جدیدترین شماره ماهنامه موعود منتشر شد

شماره 276 و 277 ماهنامه فرهنگی اعتقادی اجتماعی موعود به مدیرمسئولی و سردبیری اسماعیل شفیعی سروستانی منتشر شد.

جدیدترین شماره ماهنامه موعود منتشر شد

به گزارش ایکنا، شماره 276 و 277 ماهنامه فرهنگی اعتقادی اجتماعی موعود به مدیرمسئولی و سردبیری اسماعیل شفیعی سروستانی و با عناوین «شئون و مقامات خلیفه الله»، «ویژه‌نامه داستان‌ها و حکایات» و «ویژه جنگ شناختی؛ آستروتورفینک یا مهندسی افکار» منتشر شد.

در بخشی از سرمقاله این شماره می‌خوانیم: «در گفت‌وگو از حضرت صاحب الزمان، مهدویت و فرهنگ مهدوی، ضرورتا بایستی از دو وجه خاص از ایشان، مقام و جایگاهشان در جغرافیای تفکر دینی ادیان توحیدی پرسش کرد: یکی آنکه دریافت، او به حقیقت کیست و دیگر آنکه دریافت، به کدام یک از مراتب این حقیقت دست یافته‌ایم؟ سوال اول معطوف به ضرورت شناخت شأن الهی، حیثیت وجودی، حقیقت نوری و ماموریت محوله به ایشان، به عنوان وصی حضرت خاتم الانبیاء و ولایت کلیه و تصرفی ایشان در نسبت با جمیع ساکنان عالم امکان است. فقر و نقص انسان برای پر کشیدن تا قله قاف وجود و وقوف به حقایق سابق الذکر، ناگزیر ما را در پی پاسخ به سراغ احادیث ماثوره، ادعیه و زیارات وارد شده توسط خاندان وحی می‌فرستد.

یکی از جامع‌ترین این منابع، زیارت جامعه کبیره صادره از امام هادی(ع) است. این زیارتنامه در پاسخ به پرسش یاد شده ایشان و اجداد طاهرینشان را که جملگی نوری واحدند چنین معرفی می‌نماید: «اینان پیشوایان هدایت و چراغ‌های راهنما در تاریکی و پرچم‌های پرهیزکاری و صاحبان خرد و دارندگان زیرکی و پناهگاه مردم و وارثان انبیای الهی و نمونه برتر و دعوت نیکوتر و حجت‌های خداوند و جایگاه شناخت و معرفت خداوندند». نایل آمدن به این مرتبه از معرفت درباره ایشان، مومنان صمیمی و صادق را بر آن می‌دارد تا بر آستان ایشان سربسایند».

در بخشی از کتاب با عنوان «عبادت در فرصت غیبت؛ بیانات آیت‌الله بهجت» می‌خوانیم: «عبادت در غیبت، افضل از عبادت در حضور است. بعید نیست که سبب آن این باشد که انسان در زمان حضور، امام را می‌بیند و ایمان می‌آورد ولی در زمان غیبت ندیده ایمان می‌آورد و عمل می‌کند که این ناشی از قوت ایمان او است.

اگر به آن واسطه (امام عصر) دسترسی داشتیم، در احکام فقهیه احتیاج به نظر نداشتیم اما اکنون که به ایشان دسترسی نداریم در همین تعلیمات و تعلمات حوزوی مطالبی است که نهایت ندارد. با وجود این، با همین چیزهایی که در دسترس ما است و با آن وسائط، به آن مطالب عالیه می‌رسیم البته نه اینکه به واسطه این علوم، غبی (جاهل و نادان) را واجب الطاعه کنیم و عیب او را بپوشانیم و به دروغ از او تبلیغ و ترویج کنیم و امیرالمومنین و واجب الطاعه را کنار بگذاریم و خانه‌نشین نماییم.»

یادآور می‌شود موعود اولین نشریه درباره امام زمان(عج) است که شماره 276 و 277 آن ویژه بهمن و اسفندماه 1402 با قیمت 40 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام
captcha