حضور در انتخابات به معنای تعاون بر تقوا و نیکویی است
کد خبر: 4202032
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
حجت‌الاسلام محسن درستکار:

حضور در انتخابات به معنای تعاون بر تقوا و نیکویی است

رئیس مجمع عالی جهادگران کشور به عنوان نماینده 102 هزار گروه و هسته جهادی کشور با دعوت از عموم جهادگران برای حضور پرشور در انتخابات،‌ گفت:‌ حضور در انتخابات به معنای تقویت نظام برخاسته از خون هزاران شهید و به معنای تعاون بر تقوا و بِرّ است.

حجت الاسلام محسن درستکارحجت‌الاسلام محسن درستکار، رئیس مجمع عالی جهادگران کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا، با تأکید بر حضور پرشور جهادگران کشور در انتخابات پیش رو، اظهار کرد: از منظر قرآنی، آنچه حلقه مؤمنانه و متدینان صالحین را از فاسقین متمایز می‌کند، تعاون بر نیکی و فاصله گرفتن از تعاون بر اثم و همیاری با دشمنان است؛ از همین روست که پروردگار عالم می‌فرماید: «وَ تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوى‌ وَ لاتَعاوَنُوا عَلَى الْإثْمِ وَالْعُدْوانِ وَاتَّقُوا اللهَ إنَّ اللهَ شَديدُ الْعِقابِ؛ و در انجام نیکى‌ها و دورى از ناپاکى‌ها یکدیگر را یارى دهید و هرگز در گناه و ستم، به هم یارى نرسانید و از خداوند پروا کنید که همانا سخت کیفر است».

درستکار تصریح کرد: ناگفته پیداست از آنجا که حضور در انتخابات به معنای تقویت نظام برخاسته از خون هزاران شهید است، تعاون بر تقوا و بِرّ است و حضور نیافتن در انتخابات، به معنای پاسخ دادن به خواست دشمنان نظام جمهوری اسلامی و مصداق تعاون بر اثم و هم‌سو شدن با دشمنان است. بنابراین، قطعاً کسانی که دل در گرو نظام جمهوری اسلامی دارند و متعبد به قرآن هستند، حاضر نمی‌شوند از حضور در انتخابات کوتاهی کنند. 

وی افزود: دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی نیز از همان روزهای اول شکل‌گیری انقلاب همه تلاش‌ خود را برای عدم حضور و یا مشارکت حداقلی مردم در انتخابات انجام داده‌اند تا شاید بتوانند پشتوانه اجتماعی و مردمی انقلاب را تضعیف کنند و به همین بهانه انواع و اقسام فشارها و تحریم‌ها را علیه ایران اسلامی به کار ببرند؛ اما بنا به فرموده شهید حاج قاسم سلیمانی در یکی از سخنرانی‌هایشان «آن چیزی که در انتخابات مهم است، حضور مردم در صحنه است، این حضور به منزله مشتی بر دهان دشمنان انقلاب اسلامی است. ما باید در انتخابات حضور میلیونی داشته باشیم».

رئیس مجمع عالی جهادگران کشور اظهار کرد: آحاد ملت متعهد، انقلابی و ولایت‌پذیر ایران اسلامی با توجه ویژه به شهدا و راه شهدا و در رأس با فرمان‌پذیری از بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «باید در انتخابات همه شرکت کنند، انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است. راه اصلاح کشور انتخابات است. آن کسانی که دنبال این هستند که مشکلات را برطرف کنند، ترمیم کنند، بایستی به انتخابات رو کنند، راه درست انتخاب است»، بار دیگر و با حضور پرشور در انتخابات پیش رو مشت محکمی بر دهان استکبار خواهند کوبید. 

وی بیان کرد: اینجانب به عنوان نماینده 102 هزار گروه و هسته جهادی کشور با دعوت از عموم جهادگران خدوم و بزرگوار و عامه مردم عزیز ایران اسلامی برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی در ۱۱ اسفند، اعلام می‌دارم که مسئله اول در انتخابات این است که همه در این آزمون عمومی شرکت کنند و نشان بدهند که ملت ایران زنده است و به سرنوشت کشورش علاقه دارد.

درستکار تصریح کرد: مسئله دوم اینکه دشمن باید این را بداند که مردم دست از انقلاب، آرمان‌های آن و یاری مجاهدان واقعی برنمی‌دارند و این نظام جمهوری اسلامی است که نظام‌های انتصابی قدرت‌ها را نسخ کرده و انتخاب مردم را در مدیریت کشور دارای نقش کرده است. 

انتهای پیام
captcha