برگزاری جشن یک کیلو‌متری نیمه شعبان در اسدآباد
کد خبر: 4201619
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

برگزاری جشن یک کیلو‌متری نیمه شعبان در اسدآباد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد از برگزاری جشن خیابانی یک کیلومتری به مناسبت نیمه شعبان در این شهرستان خبر داد.

جشن نیمه شعبانحجت‌السلام علی‌اصغر طالبی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد با همکاری سایر نهادها و ادارات برنامه‌های متنوعی به‌مناسبت سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) در نظر دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه از شاخص‌ترین برنامه‌های ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) برگزاری جشن خیابانی یک کیلو‌متری در این شهرستان است، گفت: این جشن همراه با برپایی ایستگاه‌های صلواتی پذیرایی، غرفه‌های فرهنگی شامل حجاب و عفاف، جوانی جمعیت، اکرام ایتام، هلال‌احمر و ایستگاه سلامت و تست قند خون و... است که با همکاری هیئت‌های حسینی، پایگاه‌های مقاومت بسیج، ادارات و نهادها برگزار می‌‌شود.

طالبی با بیان اینکه این جشن به‌مناسبت سالروز ولادت منجی امروز، پنجم اسفندماه، ساعت 16 برگزار می‌شود، افزود: مسیر جشن از دفتر امام جمعه شهرستان شروع و تا پارک شهید رجایی ادامه دارد.

وی از برگزاری جشنی با عنوان «مهدی موعود(عج)» در این شهرستان خبر داد و گفت: این جشن امشب، پنجم اسفندماه، ساعت 20 در سالن شهدای دانش‌آموز به همت هیئت صاحب‌الزمان(عج) با حضور حجت‌الاسلام موحدی، امام جمعه شهرستان برگزار می‌شود.

طالبی با اشاره به رونمایی از کتاب «پیدا» بیان کرد: این کتاب نخستین تحلیل تاریخی و روایت شناختی از حکایت تشرف حاج شیخ عبدالله راشد به محضر امام زمان(عج) است که بر پایه تجزیه مقولات تشرف، وصال و استنادات تاریخی و حدیثی روایت شده است. شیخ عبدالله راشد، اوحدی از موحدان بوده که تشرف مستقیم بی‌واسطه به محضر نورانی امام زمان(عج) را آن هم در عصر غیبت کبرا داشته است.

طالبی گفت: نويسنده این کتاب، علیرضا زارعی مشعوف، مدیر مرکز تحقیقات نگره و از پژوهشگران فرهنگ و علم اجتماعی اسلامی است و مزار حاج شیخ عبدالله راشد در پارک شهید رجایی قرار دارد.

طالبی با اشاره به سایر برنامه‌های نیمه شعبان یادآور شد: اعزام ۷۴ مبلغ به مساجد و حسینه‌های روستاهای فاقد روحانی، نورافشانی در شب میلاد، طبخ و توزیع غذای گرم به همت خیرین و هیئت حسینی، ختم قرآن کریم به نیت فرج‌ امام زمام(عج) در مساجد، حسینه‌ها و خانه‌های قرآنی شهر و روستا از برنامه‌های نیمه شعبان در شهرستان اسدآباد است.

انتهای پیام
captcha