حضور حداکثری مردم در انتخابات، نشان‌دهنده مشروعیت نظام است
کد خبر: 4201517
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
حجت‌الاسلام فرزانه:

حضور حداکثری مردم در انتخابات، نشان‌دهنده مشروعیت نظام است

امام جمعه موقت مشهد گفت: رأی دادن برای سرنوشت کل ملت مهم است و حضور حداکثری واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات، نشان‌دهنده مشروعیت نظام است.

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد، امروز چهارم اسفندماه، در خطبه‌های نماز جمعه مشهد این هفته در حرم مطهر رضوی(ع)، با بیان اینکه انتخاب یک مجلس قوی یا ضعیف دو سرنوشت متفاوت را برای همه رقم خواهد زد، از این رو رأی دادن برای سرنوشت کل ملت مهم است، اظهار کرد: حضور حداکثری واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات، نشان‌دهنده مشروعیت نظام است. مسئولان در انتخابات از نظر واجدان شرایط رأی دادن مطلع می‌شوند و انتخابات باعث تعیین سرنوشت خود و دیگران در آینده کشور است. 

وی ادامه داد: دشمن از مشارکت کم مردم در انتخابات سوءاستفاده و این‌گونه عنوان می‌کند که نظام مورد تایید مردم نیست و سپس به اقدامات مختلف از جمله ایجاد ناامنی و دیگر اعمال خصمانه دست می‌زند. 

امام جمعه موقت مشهد بیان کرد: باید توجه داشت مشارکت کم می‌تواند خسارت زیادی به کشور وارد کند. بنابراین واجدان شرایط، حضور حداکثری در انتخابات را یک واجب شرعی تلقی کنند و به آن توجه کافی داشته باشند. 

فرزانه با اشاره به خصوصیات نماینده اصلح، تصریح کرد: نماینده اصلح باید برای ریشه‌کن کردن فقر و فساد عزم جدی داشته باشد و برای اقشار محروم و مستضعف دل بسوزاند و به فکر معیشت، فرهنگ، دنیا و آخرت مردم به‌صورت همزمان باشد. همچنین نماینده اصلح کسی است که سدی محکم در برابر طمع‌ورزی دشمنان این کشور باشد. 

وی در توصیف مسئولان شایسته در جامعه اسلامی، گفت: مسئولان نباید به مسئولیت نگاه بهره‌برداری و شکار موقعیت‌های مادی داشته باشند. نباید مسئولی که تازه منصوب شده است، با دوچرخه وارد اداره شود و پس از پایان دوره فعالیتش، با خودروی مدل بالا مسئولیت را ترک کند. متأسفانه در این مدت نتوانسته‌ایم خوی اشرافی‌گری را جمع و از آن دوری کنیم. 

انتهای پیام
captcha