دو کلید موفقیت در زندگی برای جوانان
کد خبر: 4201316
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

دو کلید موفقیت در زندگی برای جوانان

یک کارشناس دینی گفت: خواندن نماز اول وقت، ادای احترام به والدین و رعایت ادب در محضر آنها از مهم‌ترین کلیدهای موفقیت و گره‌گشایی از امور جوانان است.

شادیانه ولادت حضرت علی اکبر(ع) در کاشانبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام بی‌باک، کارشناس دینی در جشن سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) که روز گذشته، دوم اسفندماه در آستان مقدس امامزاده سلطان امیر احمد(ع) کاشان برگزار شد، با اشاره به دو کلید موفقیت در زندگی به‌خصوص برای جوانان اظهار کرد: برای رفع گرفتاری‌ها و باز شدن گره‌های زندگی باید به حدیثی توجه کرد که بیان می‌کند چهار دسته از افراد وارد بهشت نمی‌شوند: ترک‌کننده نماز ولو به یک رکعت، عاق والدین ولو به یک لحظه، نوشنده شراب ولو به یک قطره و منع‌کننده زکات ولو به یک دانه.

وی درباره اهمیت خواندن نماز گفت: امام حسین(ع) روز دوم محرم به کربلا وارد و شهادتشان در روز دهم یا عاشورا واقع شد. ایشان هشت روز در کربلا بود، پس مسافر محسوب می‌شد و نمازشان شکسته بود. ظهر روز عاشورا که قصد نماز کرد و زهیر بن قین و سعید بن عبدالله حنفی برابر امام و یارانشان ایستادند تا تیر به آنان اصابت نکند، پس از پایان نماز به تعداد کلمات آن به بدن زهیر تیر خورده بود.

این کارشناس دینی ادامه داد: با توجه به احادیث، اگر در خانه‌ای شخصی تارک‌الصلاة باشد، برکت از رزق اهالی آن خانه می‌رود، عمر آنها کوتاه می‌شود و ۷۰ هزار ملک آنان را نفرین می‌کنند. همچنین کسی که نماز خود را اول وقت نخواند، به همان اندازه که آن را به تأخیر انداخته است، کارهایش به تأخیر می‌افتد.

وی درباره دومین کلید موفقیت برای جوانان بیان کرد: ادب در برابر والدین از اهمیت والایی برخوردار است. به میزانی که سطح رعایت احترام و ادب در محضر والدین کم شود و انسان حتی به اندازه لحظه‌ای دچار عاق شود، در انجام کارها مشکل به وجود می‌آید، عمرها کوتاه می‌شود و مرگ‌های ناگهانی بروز می‌کند. 

بی‌باک با بیان اینکه عاق والدین فقط مخصوص زمان حیات آنان نیست، گفت: حتی پس از مرگ هم انسان با فراموش کردن و از یاد بردن والدین ممکن است دچار عاق آنان شود. بنابراین، برای آنان خیرات بفرستید و در کنار قبرشان حاضر شوید. بهترین زمان برای حضور در کنار قبرها، روزهای جمعه و در زمان بین‌الطلوعین است. هفت مرتبه سوره قدر بخوانید و سپس گونه بر خاکشان بگذارید و حاجت بخواهید. تأکید شده که در چنین شرایطی حاجت‌روا می‌شوید.

قرائت زیارت عاشورا، قرعه‌کشی اسامی شرکت‌کنندگان در مسابقه ویژه شادیانه ولادت حضرت علی‌اکبر(ع)، مولودی‌خوانی و... از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

یادآور می‌شود، نسب امامزاده سلطان امیر احمد(ع) به امام موسی کاظم(ع) می‌رسد. بارگاه ایشان در تاریخ ٢٠ خرداد ١٣٢١ با شماره ٣۵٢ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha