توسعه فرهنگی از برنامه‌های نمایندگان مجلس باشد
کد خبر: 4201087
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

توسعه فرهنگی از برنامه‌های نمایندگان مجلس باشد

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: یک نماینده باید در کنار تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی، توسعه فرهنگی را نیز مدنظر قرار داشته باشد زیرا عدم توجه به حوزه فرهنگ در بلندمدت می‌تواند پیامدهای نامطلوبی داشته باشد.

محمود حاجی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبیمحمود حاجی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: انتخابات با شکوه انتخاباتی است که همه جریان سیاسی و آحاد جامعه با هر نوع سلیقه، نگرش قومی، مذهبی، شهری و روستایی پیر و جوان در تمام صحنه‌های انتخابات حضور داشته باشند و فرد اصلح را راهی مجلس کنند.

رأی مردم در شرایط کشور تأثیرگذار است و آنها باید بدانند که مشارکت گسترده در انتخابات باعث بیمه شدن انقلاب در برابر همه توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی خواهد شد و کشور را در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار خواهد داد.

انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی است و ادامه مسیر انقلاب بدون شک تنها با حضور مردم تداوم خواهد داشت، بنابراین شرکت مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت است.

علاوه بر دستگاه‌های نظارتی همه مردم باید خودشان را در مسائل مربوط به انتخابات مسئول بدانند و اگر کسی تخلفی را انجام می‌دهد به نهاد‌های نظارتی گزارش داده شود تا از جهت امر به معروف و نهی از منکر به فرد یا افراد تذکر دهند و بدانند اگر کشور دست نااهلان بیفتد همه آحاد جامعه متضرر خواهند شد.

اهمیت جایگاه مجلس باید برای مردم تبیین شود و مردم بدانند که حضور گسترده آن‌ها در انتخابات چطور بر بهبود عملکرد نظام کمک خواهد کرد، باید پیامدهای انتخاب اصلح برای مردم بازگو شود.

دشمن به خوبی می‌داند تا زمانی که مردم پای این انقلاب باشند همه طرح‌ها و توطئه‌ها برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی با شکست روبرو خواهد شد. حضور گسترده مردم در انتخابات یعنی مردم هنوز پای این انقلاب ایستاده‌اند و می‌خواهند نشان دهند که مردم به انقلاب و نظام دیگر امید ندارند و راهی برای دخالت در امور داخلی کشور از سوی دشمنان وجود ندارد.

معیارهای انتخاب اصلح که در کلام معصومین(ع) و همچنین بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است را ملاک این انتخاب قرار دهیم و باید در این خصوص تحقیق و تفحص انجام داده تا به انتخابی صحیح برسیم.

فرهنگ زیربنای یک جامعه است و یک نماینده باید در کنار تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی، توسعه فرهنگی را نیز مدنظر قرار داشته باشد، زیرا عدم توجه به حوزه فرهنگ در بلندمدت می‌تواند پیامدهای نامطلوبی داشته باشد.

کتاب و کتابخانه از ارکان ساخت یک جامعه فرهنگی، فرهیخته، آگاه و پیشرو است و احداث کتابخانه مرکزی استان آروزی دیرینه مردم استان بوده که نمایندگان استان حتماً باید به درخواست به‌حق مردم توجه داشته باشند و همچنین کمک به تکمیل هر چه سریع‌تر کتابخانه‌های در حال ساخت با مطالبه از دولت برای اختصاص بودجه به طرح‌های فرهنگی استان است.

تعریف پروژه‌های جدید در شهر و روستا‌های مستعد و همچین راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار برای روستا‌های کوچک تا همه مردم از خدمات کتابخانه‌ها برخوردار شوند با پیگیری از دولت و تصویب قوانین تسهیل کنند.

انتهای پیام
captcha