افزایش مهاجرت زنان مسلمان از فرانسه بر اثر تشدید اسلام‌هراسی
کد خبر: 4200448
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

افزایش مهاجرت زنان مسلمان از فرانسه بر اثر تشدید اسلام‌هراسی

افزایش اسلام‌هراسی و تبعیض علیه زنان مسلمان در محیط‌های کاری و درسی فرانسه باعث رشد میل به مهاجرت از این کشور شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از تی آر تی، زنان محجبه در فرانسه به دلیل افزایش اسلام‌هراسی در آموزش، کار و جامعه با تبعیض روبرو هستند که این امر باعث تقاضا برای حمایت‌ دولت از آنان شده است. 

افزایش اسلام‌هراسی در سطوح سیاسی و اجتماعی منجر به طرد زنان محجبه از جامعه می‌شود. این زنان با وجود اینکه در فرانسه متولد و بزرگ شده‌اند، تحصیلات عالی دارند و دارای مهارت‌های حرفه‌ای هستند که می‌تواند به این کشور کمک کند به دلیل پوشش خود مورد تبعیض قرار می‌گیرند.
 
مصاحبه خبرگزاری آناتولی با 20 زن مسلمان که فرانسه را ترک کرده یا قصد ترک آن را داشتند، تبعیض در محل کار را آشکار کرد.
 
این گزارش نشان داد که تبعیض و عدم پذیرش اجتماعی، اغلب زنان مسلمان را مجبور می‌کند تا به دنبال فرصت‌های شغلی خارج از مرزهای فرانسه باشند.
 
این گزارش که با هدف بررسی میزان اسلام‌هراسی نسبت به زنان در فرانسه و ارائه فهرستی از توصیه‌ها برای مبارزه با تبعیض منتشر شده نشان می‌دهد که چگونه سیاست‌های قهری زنان محجبه را به طور کامل از کار در بخش دولتی محروم و تبعیض علیه حجاب را در بخش خصوصی تقویت می‌کند. زنان مسلمان در فرانسه علاوه بر مواجهه با تبعیض در محیط کار، در آموزش و پرورش و جامعه مدنی نیز تبعیض را تجربه می‌کنند.
 
آنها علیرغم انگیزه‌ای که برای کمک به جامعه فرانسه دارند، اجازه ندارند مهارت‌ها و تجربیات خود را در محیط‌های آموزشی به اشتراک بگذارند. جلوگیری از مشارکت زنان مسلمان در فعالیت‌های جامعه مدنی یکی دیگر از زمینه‌هایی است که زنان در آن احساس طرد شدن می‌کنند.
 
زنان مسلمان فرانسوی که نظراتشان برای این گزارش مورد بررسی قرار گرفت، اعلام کردند که به دلیل شیوع اسلام هراسی تصمیم به ترک کشور و ادامه کار خود در خارج از فرانسه گرفتند. زنان مسلمانی که اقامت در فرانسه را انتخاب می‌کنند، مجبور می‌شوند تصمیمات دشواری مانند برداشتن روسری خود را برای انطباق با فشار جامعه یا کناره‌گیری از کار در مواجهه با تبعیض اتخاذ کنند.
 
سیاست‌های دولت اسلام‌هراس فرانسه و نگرش تبعیض‌آمیز در جامعه، مشکلات زنان مسلمان را که حدود 7 میلیون یا 10 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند، تشدید می‌کند. در بخش توصیه‌های این گزارش، به مسئولان توصیه شده که سیاست‌هایی فراگیر و مشارکتی اجرا کنند، نگرش‌های اسلام‌هراسی را به‌عنوان جنایات ناشی از  نفرت به رسمیت بشناسند و اقدامات بازدارنده را علیه اسلام‌هراسی اجرا کنند.
انتهای پیام
captcha