مهارت‌آموزی در مدارس اجرا شود
کد خبر: 4200404
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷

مهارت‌آموزی در مدارس اجرا شود

استاندار کردستان گفت: زیرساخت و تمهیدات لازم برای تقویت و ترویج مهارت‌آموزی بین دانش آموزان که از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین و ضامن استعدادیابی و احصای علایق جامعه هدف است، توسط آموزش و پرورش فراهم شود.

شورای آموزش و پرورش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در شورای آموزش‌و‌پرورش که امروز، ۲۸ بهمن در محل سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با بیان اینکه مهارت‌آموزی از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین است، تحقق این سند و پرداختن به رویکرد مهارت‌آموزی را از اهداف اصلی آموزش‌وپرورش ذکر کرد‌.

وی در رابطه با موضوع مهارت آموزی در حوزه تربیت بدنی افزود: این طرح در استعدادیابی و هدایت علایق دانش‌آموزان نقش مهمی ایفا می‌کند و دانش آموز مستعد را به سمت و سوی شکوفایی سوق می‌دهد.

استاندار کردستان بیان کرد: اگر دانش‌آموزی آمادگی ورود حرفه‌ای در رشته ورزشی یا هر رشته‌دیگری را داشته باشه از حیث مسئله پراهمیت و نیازمند تمهید زیرساخت برای اجرای این طرح است و آموزش و پرورش نیز بایستی در ترویج و تقویت آن همت گمارد و زمینه ورود دانش‌آموزان به این رشته ها را فراهم نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ماده ۱۸ و تأمین و احداث فضاهای آموزشی در مناطق مختلف استان و لزوم ساماندهی این امر گریزی زد و ادامه داد: این مهم نیازمند کار کارشناسی و تعامل گستره دستگاه‌های ذیربط است.

زارعی‌کوشا گفت: تکالیفی که توسط ادارات مربوط در این زمینه انجام شده با قوت ادامه داشته باشد تا در اولویت کمیته‌های برنامه‌ریزی سال آینده قرار گیرد و سهم هر ارگان از اجرای این طرح بر اساس اولویت‌ها مشخص شود‌.

وی، برنامه ملی نماد با محوریت نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان و اجرای آن با توجه به ویژگی‌های عصر حاضر و اهمیت موضوع  را نیازمند بررسی و توجه ویژه اعلام کرد.

استاندار کردستان در ادامه با اشاره به موضوع انتخابات، فرهنگیان و دانش آموزان را یکی از جوامع اصلی و تاثیر گذار جامعه در انتخابات برشمرد و گفت: ترغیب و تشویق دانش‌آموزان برای مشارکت در انتخابات موجب حضور آگاهانه با ایجاد نگرش مثبت به عنوان شهروند فعال و آگاه در جامعه  بسیار حیاتی و تعیین کننده سرنوشت آتی استان است.

وی با تأکید بر اینکه جامعه فرهنگیان اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات را تبیین کنند، گفت: آموزش‌و‌پرورش نقش اول مشارکت بالا در انتخابات پیشرو را ایفا می‌کند، امید است با مشارکت حماسی برگ زرینی در این دوره برای استان ثبت شود.

انتهای پیام
captcha