مهم‌ترین برنامه‌های معاون جدید فرهنگی وزارت آموزش و پرورش
کد خبر: 4200261
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲

مهم‌ترین برنامه‌های معاون جدید فرهنگی وزارت آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی جدید وزارت آموزش و پرورش گفت: دو کار بسیار محوری را باید در معاونت پرورشی دنبال کنیم که یکی بالا بردن شور و نشاط و دیگری هویت‌بخشی در دانش‌آموزان است.

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی جدید وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا درباره اهم برنامه‌های خود در این معاونت گفت: برای ما چند اتفاق خیلی مهم است؛ یکی اینکه مدرسه باید قله کار تربیتی باشد؛ دوم اینکه پیوند فوق‌برنامه‌های پرورشی با برنامه‌های آموزشی ایجاد شود یعنی تلفیق برنامه‌های آموزشی و پرورشی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: مورد سوم اینکه به‌جای توجه به نتیجه به فرایند متمرکز شویم یا به عبارت بهتر توجه به نتیجه در کنار توجه به فرایند باشد و فرایند را ببینیم؛ زیرا تربیت یک فرایند است و نتیجه نیست و چهارم اینکه به اقتضائات دانش‌آموزی توجه کنیم.

پورثانی تصریح کرد: دو کار بسیار محوری را باید در معاونت پرورشی دنبال کنیم که یکی بالا بردن شور و نشاط دانش‌آموزان و دیگری هویت‌بخشی به دانش‌آموزان است؛ اگر این دو کار انجام شود، تمام کارهای دیگر را می‌توانیم بر همین مبنا انجام دهیم و پیش ببریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سؤال که آیا در دوره قبل چنین کارهایی انجام نشده است؟ گفت: در این دو سال هم این کارها انجام شده زیرا اردوهای دانش‌آموزی بسیار رشد داشته و اردوگاه‌های دانش‌آموزی در حال مناسب‌سازی برای اردوهای بانشاط است و کارهای دیگر نیز در حال انجام است اما همت ما برای پیشبرد این اهداف بیشتر خواهد بود تا ان‌شاءالله بتوانیم موفق شویم.

وی در پایان تأکید کرد: ان‌شاء‌الله این اقدامات با سرعت بیشتر انجام خواهد شد و همراه آن در بعضی از ساختارها یعنی نیروی انسانی، مسابقات، جشنواره و... تحول ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام
captcha