قرآن مهم‌ترین فلسفه ازدواج را رسیدن به آرامش بیان می‌کند
کد خبر: 4199711
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

قرآن مهم‌ترین فلسفه ازدواج را رسیدن به آرامش بیان می‌کند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نماینده رهبر انقلاب در ارتش گفت: قرآن مهم‌ترین فلسفه ازدواج را رسیدن به آرامش بیان می‌کند، همچنین در قرآن به ما گفته شده که یاد خدا یکی از موارد دیگری است که ما را به آرامش می‌رساند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران  و نماینده رهبر انقلاب در ارتش، امروز، ۲۴ بهمن‌ماه در افتتاحیه چهارمین دوره سراسری جشنواره زوج‌های جوان ارتش در مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی(ع) برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت اباعبدالله الحسین، اظهار کرد: روز سوم شعبان روز روشن شدن چراغ هدایت و به آب افتادن کشتی نجات امت است و ما برای داشتن چنین نعمت عظیمی خوشبختیم. توفیق در تشکیل زندگی مشترک یکی از بهترین اعمال مطلوب است و به زوج‌های جوان و همچنین آن دسته از زوج‌های دارای فرزند، تبریک عرض می‌کنم.

وی با اشاره به میزبانی جشنواره امسال توسط نیروی دریایی ارتش، افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی کار بسیار سختی است و قطعاً باید پشت این برنامه‌ها تدبیر، حکمت و مدیریت باشد تا ما یکباره ببینیم این عزیزان در کنار هم آن هم در بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا دور یکدیگر جمع شدند، حتماً این کار برنامه‌ریزی می‌خواهد و باید همه چیز حساب شده باشد. باید تشکر کنیم از کلیه فرماندهانی که با پای دل به میدان آمدند و این دورهمی معنوی را رقم زدند، همچنین از فرماندهی محترم نیروی دریایی، امیر ایرانی و همه دست‌اندرکاران و مسئولان برگزاری این مراسم تشکر می‌کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ازدواج‌ پیوند شرعی زن و مرد یا پسر و دختر نامحرم طبق دستور مقدس اسلام تحت عنوان عقد نکاح است، بیان کرد: هر ارتباطی بین نامحرم‌ها خارج این چارچوب باشد، شرعاً حرام و خسارات جبران‌ناپذیری در دنیا و آخرت به افراد وارد می‌کند، خدا را شکر می‌کنیم در مکتبی هستیم که چنین امور مقدسی دارد.

محمدحسنی با اشاره به فلسفه ازدواج بیان کرد: قرآن مهم‌ترین فلسفه ازدواج را رسیدن به آرامش بیان می‌کند، همچنین در قرآن به ما گفته شده که یاد خدا یکی از موارد دیگری است که ما را به آرامش می‌رساند. ازدواج در زمره مسائلی است که ما را به آرامش می‌رساند، یعنی قداست ازدواج با قداست یاد خدا هم‌سنگی می‌کند و همانطور که با یاد خدا به آرامش می‌رسیم، با ازدواج نیز به آرامش خواهیم رسید که نشان‌دهنده اهمیت ازدواج از نظر اسلام است.

وی تصریح کرد: معمولا کاستی‌ها با گذر زمان خود را نشان می‌دهد. به هم رسیدن، سخت و کنار هم ماندن سخت‌تر است و اگر اراده دختران و پسران جوان بر این است که همیشه با آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنند، باید به سه موضوع علم و التزام پیدا کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: علم و التزام به فقه زندگی مشترک، یکی از نکاتی است که باید برای استمرار آرامش در زندگی مشترک مورد توجه قرار گیرد. زندگی مشترک برای خود یک دسته فقه دارد و ما اگر به فقه زندگی مشترک علم پیدا کنیم و به آن ملتزم بمانیم، بخش قابل توجهی از خوشبختی ما در زندگی مشترک پایدار خواهد شد، همچنین علم‌ و التزام به مسائل حقوقی زندگی مشترک‌، دومین مسئله و علم و التزام به مسائل اخلاقی نیز سومین مسئله در این خصوص است.

وی تأکید کرد: کتاب‌های مربوط به زندگی مشترک و اخلاقیات زوجین در زندگی‌های ما غریب است، چرا فکر می‌کنیم بدون مطالعه می‌توانیم زندگی کنیم؟ مسائل فقهی و حقوقی زمان زیادی نیاز دارند. گاهی اختلافاتی که بین زوج‌ها به وجود می‌آید، به خاطر جهل بر این موارد بوده و درمان آن افزایش علم و آگاهی از طریق مطالعه است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تشریح تعدادی از مسائل اخلاقی، افزود: علاوه بر احترام متقابل زن و شوهر به یکدیگر، به زبان آوردن محبت نسبت به هم، دو نکته مهم از مسائل اخلاقی است. گفتن دوستت دارم می‌تواند در زندگی معجزه کند، برخی افراد در بیان محبت و به زبان آوردن آن محتکر هستند و یکی از جلوه‌های هنر در زندگی به زبان آوردن محبت است و کسانی که این هنر را دارند، زندگی بهتری نسبت به کسانی خواهند داشت که از این هنر بی‌بهره هستند.

محمدحسنی با اشاره به نوشته دلتنگی امام راحل به همسر خود در تبعید ایشان در بیروت، گفت: امام این کار را کرد تا به ما بیاموزد اگر به دنبال موفقیت در زندگی مشترک هستید، بگویید که همسر خود را دوست دارید. اظهار محبت، برجسته کردن نقاط مثبت یکدیگر، پرهیز از تعریف دیگران در نزد همسر، به رخ نکشیدن امکانات و مزیت‌های دیگران و سپاس و تشکر از یکدیگر بخشی از نکات اخلاقی در زندگی مشترک است و اگر این موارد در زندگی ما جاری باشد می‌توانیم شاهد یک زندگی آسمانی نظیر زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) باشیم.

انتهای پیام
captcha