اجرای همزمان تئاتر خیابانی با موضوع بمباران زمین فوتبال چوار در ۱۰ استان
کد خبر: 4199703
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹

اجرای همزمان تئاتر خیابانی با موضوع بمباران زمین فوتبال چوار در ۱۰ استان

در اولین روز از جشنواره ملی تئاتر خیابانی دقیقه ۵۵ و سالروز بمباران زمین فوتبال چوار، نمایش‌های حاضر در جشنواره در ۱۰ استان به اجرای برنامه پرداختند.

حوزه هنری ایلام، تئاتر حیابانیبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان ایلام، امروز، ۲۴ بهمن‌ماه، افتتاحیه جشنواره با اجرای نمایش «رایت فلایر» به کارگردانی مالک آبسالان از استان ایلام و شهرستان دهلران در مراسم گرامیداشت سالروز بمباران زمین فوتبال چوار آغاز شد و پس از آن گروه‌های نمایشی منتخب هر کدام در استان خود به اجرا پرداختند.

در اولین روز جشنواره «دقیقه ۵۵» کانون فرهنگی فلق تبریز میزبان نمایش «روایتی از آتاجان» به کارگردانی مهدی صالح‌یار بود، همچنین نمایش «معرکه مادر» به کارگردانی مهدی رادپور از استان ایلام و شهرستان مهران اولین اجرای نمایش خود را در ورزشگاه شهدای مهران به پایان رساند.

استان گیلان، شهرستان لاهیجان نیز که با نمایش «وقتی جانی در بدن نبود» به کارگردانی مشترک امیر امینی و مجتبی خلیلی در جشنواره حضور دارد، اولین اجرای نمایش خود را در میان اهالی فوتبال برد و نمایش «پازل» به کارگردانی محمد یوسفی‌زاده از آذربایجان شرقی و شهرستان مرند در اولین اجرای خود میزبان نگاه اهالی بازار مرند بود.

در قزوین نیز نمایش «مستطیل سرخ» به کارگردانی امیر رجب‌پور مخاطبان را به پای معرکه خود کشاند، همچنین گلزار شهدای کرمان میزبان نمایش «سروستان» به کارگردانی روح الله آریس بود.

سید پویا امامی که در این جشنواره با نمایش «دقیقه ۵۵» حضور دارد میزبان نگاه مردم اصفهان بود و مردم شهرستان ایلام هم در بازار سعدی به تماشای نمایش «لژیونری از چوار» به کارگردانی زهرا چراغی نشستند.

همچنین نمایش «روایتی از آتاجان» در اجرای دوم خود در ورزشگاه بهار تبریز میزبان ورزشکاران بود.

یادآور می‌شود، جشنواره ملی تئاتر خیابانی دقیقه ۵۵ «یادمان واقعه بمباران زمین فوتبال چوار» تا ۲۷ بهمن ماه در استان‌های منتخب در حال برگزاری است و از منتخبین این جشنواره در هفته هنر انقلاب تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha