مشارکت 350 متسابق در مسابقات حفظ قرآن نپال
کد خبر: 4199602
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

مشارکت 350 متسابق در مسابقات حفظ قرآن نپال

مسابقات حفظ قرآن کریم با مشارکت 350 متسابق در دو بخش آقایان و بانوان در شهر «کاتماندو»، پایتخت نپال برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه روزنامه سعودی «الریاض»، این مسابقات به همت وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان و با همکاری کمیسیون اسلامی نپال برگزار شد.

در این مسابقات که از 10 تا 11 فوریه (21 تا 22 بهمن‌ماه) برگزار شد، 350 شرکت‌کننده در دو بخش آقایان و بانوان در 4 رشته مرتبط با حفظ قرآن به رقابت پرداختند که در پایان 18 نفر از متسابقین در رشته‌های چهارگانه مسابقات به برتری رسیدند و طی مراسمی از آنها تقدیر شد.

سعد بن ناصر ابوحیمد، سفیر عربستان در نپال، شمیم میا انصاری، رئیس کمیسیون اسلامی نپال، شیخ بدر العنزی، هماهنگ‌کننده وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان به همراه شماری از مقامات و شخصیت‌های اسلامی نپال از حاضران در آیین اختتامیه این مسابقه بودند.

سفیر عربستان در نپال، ضمن سخنانی در این مراسم از تلاش‌های دولت متبوع خود در  زمینه اهتمام به اسلام و قرآن از طریق برگزاری مسابقات بین‌المللی و ملی در زمینه تلاوت، حفظ و تفسیر قرآن و همچنین چاپ و توزیع ترجمه معانی قرآن به زبان‌های مختلف در کشورهای مختلف جهان تشکر کرد.

لازم به ذکر است، که مسلمانان نپال کمی بیش از 5 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و به گفته مقامات این کشور بیشترین رشد را در میان سایر ادیان در نپال داشته است و به زودی به دومین دین از نظر تعداد پیروان در این کشور کوهستانی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha