اعزام کاروان سلامت به روستاهای کم برخوردار شهرستان قروه
کد خبر: 4198738
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

اعزام کاروان سلامت به روستاهای کم برخوردار شهرستان قروه

کاروان سلامت جمعیت هلال احمر شهرستان قروه به روستاهای بالوانه معتمدی و بالوانه خالدی از بخش مرکزی این شهرستان اعزام شد.

اعزام کاروان سلامت به روستاهای قروه

پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: کاروان سلامت به مناسبت دهه مبارک فجر امروز، 19 بهمن به روستاهای بالوانه معتمدی و بالوانه خالدی از بخش مرکزی این شهرستان اعزام شد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر قروه با همکاری بخشدار مرکزی قروه، ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه، شبکه بهداشت و درمان و اداره بهزیستی قروه جهت ارائه خدمات بهداشتی، حمایتی و آموزشی رایگان به اهالی این روستاها اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان بیان کرد: در این طرح، به ۱۴۰ نفر از اهالی این دو روستا خدمات پزشکی، درمانی و آموزشی و توزیع دارو به صورت رایگان ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه اردوهای سلامت هلال احمر با حضور تعدادی پزشک متخصص و عمومی، پیراپزشک، ماما و روانشناس در مسجد روستاهای یادشده برگزار شد، افزود: در این اردوها افزون بر خدمات درمانی در بخش بینایی‌سنجی، مشاوره‌های روانشناسی خانواده و تحصیلی، مددکاری و مشاوره خدمات اجتماعی، غربالگری قند و فشارخون نیز انجام شد.

جلالی یادآور شد: داوطلبان با اعزام به مناطق محروم ضمن جذب و عضوگیری از مراجعان، برخی آموزش‌های امدادی مانند نحوه سنجش فشار خون  را نیز آموزش می‌دهند.

یادآور می‌شود؛ حسنی پدرام بخشدار مرکزی و سرهنگ الیاسی فرمانده حوزه مقاومت بسیج گنجی از ارائه خدمات داوطلبان جمعیت هلال‌احمر شهرستان قروه به اهالی روستاهای بالوانه معتمدی و بالوانه خالدی در این کاروان سلامت بازدید کردند و از خدمات پزشکان و داوطلبان شعبه قروه تقدیر کردند.

انتهای پیام
captcha