تنوع ژانر و مخاطب در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد
کد خبر: 4198420
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸

تنوع ژانر و مخاطب در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به جدول اکران بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر می توان دید که جشنواره امسال از تنوع ژانر و مخاطب برخوردار است.

بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در حاشیه بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص استقبال مردم از این دوره جشنواره فجر، بیان کرد: با توجه به اولین روزهای جشنواره خوشبختانه فروش بلیت در مجموع مطلوب بوده که این نشان از استقبال مردم است.

وی ادامه داد: البته فروش بلیت فیلم‌های جشنواره فجر مشهد و استان‌ها تحت تاثیر رفتار و واکنشی است که نخبگان در تهران نشان می‌دهند، چرا که نقد رسانه‌ها نسبت به اکران فیلم‌ها در تهران نیز در انتخاب مخاطبان سایر استان‌ها برای اینکه چه فیلمی را ببینند تاثیرگذار است. لذا قابل پیش‌بینی است که بر این اساس برخی فیلم‌ها بسیار پرمخاطب و برخی دیگر دارای مخاطب کمتری خواهد بود.

حسین زاده با اشاره به تنوع موضوعات جشنواره بیست و یکم، اظهار کرد: با توجه به جدول اکران فیلم‌ها می‌توان دید که جشنواره امسال از تنوع ژانر با مخاطب‌های متفاوت برخوردار است.

وی افزود: هم فیلم‌های کودک و نوجوان و هم فیلم‌های عمومی در جشنواره فجر امسال وجود دارد که شامل موضوعات اجتماعی‌، مذهبی، دفاع مقدس، طنز و تاریخی است که امیدواریم این تنوع سبب اقبال بیشتر مخاطبان شده و شاهد حضور افراد بیشتری در سینماها باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: جشنواره فجر، در واقع جشنواره آغاز یک سال سینمایی کشور به شمار می‌رود و بسیاری از مردم شاید نتوانند در آن تاریخ خاص فیلم‌ها را مشاهده کنند، اما با نقدها و تحلیل‌هایی که در مورد فیلم‌ها در جشنواره صورت می‌گیرد، می‌توانند سبد فیلم‌های خود را برای تماشا در طول سال انتخاب کنند.

حسین‌زاده بیان کرد: برای اضافه شدن سینماها جهت اکران فیلم‌های فجر، در حال پیگیری هستیم و درخواست آن را به ستاد جشنواره تهران داده‌‌ایم و امیدوارم که موافقت شود تا بتوانیم تنوع و پراکندگی جغرافیایی سینما را در مشهد لحاظ کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: برای اکران فیلم‌هایی از جمله  «تمساح خونی» ،  «بی بدن» و... در سینماهای مشهد نیز درخواست خود را به تهران ابلاغ کردیم و منتظر نظر تهران هستیم.

انتهای پیام
captcha