کیفیت کلی فیلم فجر امسال مطلوب نیست + صوت
کد خبر: 4198056
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
یک منتقد سینما:

کیفیت کلی فیلم فجر امسال مطلوب نیست + صوت

ناصر درخشان گفت: کیفیت برگزاری جشنواره تا به امروز راضی‌کننده نبوده و به طور کلی انتظاراتی که از آن می‌رفت، برآورده نشده است.

جشنواره فیلم فجر

ناصر درخشان، منتقد و کارشناس سینما در حاشیه برگزاری چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: کیفیت برگزاری جشنواره تا امروز برای من راضی‌کننده نبوده است البته کارهای خوبی هم به نمایش درآمده اما به طور کلی انتظاراتی که از آن می‌رفت، برآورده نشده است.

وی افزود: نکته حائز توجه در جشنواره این دوره حضور فیلمسازان جوان است که وارد عرصه فیلمسازی شده‌اند. این اتفاق به خودی خود امری مطلوب است که باعث می‌شود انرژی جدیدی وارد سینما شود.

وی درباره فیلم‌های دفاع مقدس جشنواره توضیح داد: شاید مدیران فعلی سینما در پی‌ اشاعه موضوعات انقلابی و دفاع مقدسی در سینما باشند اما تصور من این است که تصمیمات آنها شتابزده است. این مسئله را از کیفیت حاکم بر آثار می‌توان مشاهده کرد در این حوزه کاری که انجام می‌شود باید بر پایه تحقیق و پژوهش باشد تا آثار تولیدی از کلیشه‌های رایج دور باشد اتفاقی که فکر می‌کنم در آثار این دوره شاهد آن نیستیم!

وی ادامه داد: یکی از نمونه‌های موفق در پرداختن به موضوعات ارزشی فیلم سینمایی «قلب رقه» است. در این کار علاوه بر ساختار خوب شاهد یک نگاه مناسب به بحث مدافعان حرم هستیم. در این اثر فضاسازی مناسبی از اتفاقاتی که در سوریه رخ داده را شاهد هستیم اما در دیگر کارها همان شتاب‌زدگی به وضوح قابل شهود است.

کد

این منتقد با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر باید محلی برای نمایش آثار انقلاب باشد، گفت: وقتی عنوان فجر را برای این جشنواره انتخاب کردیم باید به واقع نیز به این معنا وفادار باشیم. برای همین از نگاه من این رویداد باید مزین به آثار دینی، انقلابی و دفاع مقدس باشد. در این میان اگر ما در پی برگزاری جشن سینمایی هستیم جشنواره‌هایی وجود دارند که به این موضوع نظر داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha