آغاز به کار چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در همدان
کد خبر: 4198015
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰

آغاز به کار چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از آغاز به کار چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در استان خبر داد و گفت: فیلم‌های این دوره از جشنواره از ۱۶ تا ۲۴ بهمن در سه سالن پردیس سینمایی مهرقدس، سینما فلسطین و سینما فرهنگ همدان اکران می‌شود.

مسعود ویژه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مسعود ویژه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در آیین افتتاحیه چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر که با حضور جمعی از مدیران استان، هنرمندان و اصحاب رسانه و اهالی هنردوست همدان در پردیس سینمایی مهر قدس برگزار شد، اظهار کرد: فیلم‌های این دوره از جشنواره در سه سالن پردیس سینمایی مهرقدس، سینما فلسطین و سینما فرهنگ همدان از ۱۶ تا ۲۴ بهمن‌ماه، هر روز در دو نوبت به میزبانی این سه سینما اکران می‌شود.

وی افزود: در یک سال گذشته به همت فعالان عرصه سینمای استان همدان، اتفاقات خوبی در عرصه سینما رخ داده و نخستین انجمن صنفی سینما در سطح کشور با مجوز استانداری در حال راه‌اندازی است. همچنین اردوی کشوری فیلمنامه‌نویسی برای اولین بار در همدان با حضور اساتید برجسته فیلمنامه‌نویسی کشور و با حضور ۷۰ هنرجو از سراسر ایران در هفت ژانر توسط انجمن سینمای جوان همدان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در ادامه به تشکیل خانه سینما اشاره کرد و گفت: هنرمندان وقتی در کنار هم قرار بگیرند می‌توانند اقدامات خوبی رقم بزنند و تشکیل خانه صنفی تخصصی سینما می‌تواند اثرگذار باشد. برای دومین سال پیاپی هفته مهر فعالان و اهالی سینمای استان برگزار شد، تلاش داریم تعدادی فیلم و سریال را با گویش‌های محلی همدان تولید کنیم.

ویژه در پایان به فیلم‌های سینمایی جشنواره فجر اشاره و بیان کرد: فیلم‌هایی که امسال در جشنواره فیلم فجر اکران شده‌اند به لحاظ کیفی در سطح بالایی قرار دارند که طبق برنامه‌ریزی 16 فیلم در سینماهای قدس، فلسطین و فرهنگ همدان اکران می‌شوند. چند هنرمند در کنار استاد جعفری جوزانی، کارگردان پرافتخار استان همدان در این جشنواره حضور پررنگ دارند.

یادآور می‌شود، در این مراسم از حسن کوثری و مسعود چوبین از هنرمندان پیشکسوت سینمای همدان برای سال‌ها فعالیت در عرصه سینما تجلیل شد. همچنین فیلم «نبودنت» از آثار چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر به کارگردانی کاوه سجادی‌حسینی و بازی سحر دولتشاهی، آزاده صمدی و امیر آقایی اکران شد.

انتهای پیام
captcha