اجلاسیه نماز بندرانزلی برگزار شد
کد خبر: 4197877
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

اجلاسیه نماز بندرانزلی برگزار شد

همزمان با چهارمین روز از گرامیداشت دهه فجر، اجلاسیه نماز بندرانزلی امروز، 15 بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام حجازی، مدیر ستاد اقامه نماز گیلان برگزار شد.

اجلاسیه نماز شهرستان بندرانزلی

به گزارش ایکنا از گیلان، همزمان با چهارمین روز از گرامیداشت دهه فجر، اجلاسیه نماز بندرانزلی امروز، 15 بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام حجازی، مدیر ستاد اقامه نماز استان گیلان و حجت‌الاسلام شمس‌الدین، امام جمعه بندرانزلی در سالن اجتماعات اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حجازی، مشاور استاندار و مدیر ستاد اقامه نماز استان گیلان با بیان اینکه اولین مدرسه برای هر فرد، خانه و خانواده است و ما در قبال فرزندان خود وظایفی داریم، اظهار کرد: جوانان در انتخاب همسر دقت نظر داشته و فقط در قید و بند ظواهر نباشند.

وی با بیان اینکه پایبندی به نماز و اصول دین یکی از مؤلفه‌های مهم در انتخاب همسر و شریک زندگی است، افزود: وقتی بنیان خانواده براساس اصول دینی شکل گرفت در آینده نیز می‌تواند فرزندان را توجه به مفاهیم دینی تربیت کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان گیلان خانواده با بیان اینکه پایه اصلی شکل گیری اجتماع بوده و بنیان اولیه شخصیت فرزندان و آینده سازان جامعه در خانواده شکل می‌گیرد، گفت: والدین علاوه‌ بر اینکه خودشان پای‌بند به اقامه نماز باشند از کودکی و با زبان کودکانه، فرزند خود را نیز با نماز آشنا و در زمان دبستان هم در انتخاب معلم برای اولاد خود دقت کنند زیرا معلمان الگوی فرزندان هستند.

حجت‌الاسلام سیدعبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندرانزلی هم در این مراسم اظهار کرد: در روایات آمده بالاترین چیزی که بعد از معرفت به خداوند انسان را در مسیر تعالی قرار می‌دهد، نماز است. در ادیان الهی گذشته شاهد هستیم خداوند انبیا را امر به اقامه نماز می‌کند زیرا نماز مسیر سعادت را پیش پای انسان قرار می‌دهد و ما نیز باید با تمام توان در این مسیر سعی کنیم.

شمس‌الدین با اشاره به اینکه سالانه اجلاس نماز در سطوح کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: پیام امسال اجلاس نماز که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شد، تأکید بر جنبه معرفت‌افزایی نماز بود و این مسئله باید مورد توجه برنامه ریزان و دست اندرکاران در سطوح مختلف باشد.

وی با بيان اینکه باید تلاش کنیم مسئله نماز را در زندگی فردی و اجتماعی نهادینه کنیم، افزود: در اجلاس شهرستانی نماز باید کار میدانی و عملیاتی داشته باشیم و اقشار مختلف مردم بتوانند در جلسه حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام یونس علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: با همکاری آموزش و پرورش دوره‌ ویژه‌ای برای معاونین پرورشی برگزار شد تا بتوان با سبک و روش جدید دانش‌آموزان را در مسیر نماز قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸ مسجد شهری و ۱۰ مسجد روستایی امام جماعت دارند، تصریح کرد: ۲۴ اداره در سطح شهرستان نیز امام جماعت دارند. باید بستری فراهم شود که در همه مدارس اقامه نماز داشته باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی گفت: سال گذشته اقامه نماز در سواحل منطقه آزاد انزلی، طرح دریا انتهای خیابان پاسداران بندرانزلی همچنین ساحل روستای کپورچال برگزار شد و با توجه به استقبال خوب از این نمازها، امسال نیز در سواحل شهرستان برگزار می‌شود. باید با همفکری و هم افزایی بتوانیم اقدامات خوبی در عرصه نماز داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha