۳ عامل اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی
کد خبر: 4197571
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
جانشین قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش مطرح کرد

۳ عامل اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی

سرتیپ دوم عباس ملکی‌زاده رهبری امامین انقلاب، پشتیبانی مردم و وجود نیروی‌های مسلح را سه عامل اساسی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: در انقلاب اسلامی بدنه ارتش انقلابی بود و باعث شد این انقلاب با کمترین شهید به پیروزی برسد.

سرتیپ دوم عباس ملکی‌زاده جانشین قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتشبه گزارش ایکنا از کرمان، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در استان کرمان به‌مناسبت دهه فجر، صبح امروز، ۱۴ بهمن‌ماه با حضور فرماندهان یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح سپاه پاسداران و فراجا حاضر در کرمان به میزبانی مرکز آموزش ۰۵ شهید اشرف گنجویی برگزار شد.

سرتیپ دوم عباس ملکی‌زاده، جانشین قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش در این مراسم ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و با بیان اینکه باید شاکر خداوند به دلیل نعمت امنیت، ولایت و شهادت باشیم، گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی جهان دو قطبی بود و کشورها یا در پیمان ورشو و یا در پیمان ناتو بودند. در ایران ۶۰ هزار مستشار خارجی در بخش‌های مختلف حضور داشته و کنترل کشور را به دست گرفته بودند.

وی افزود: انقلاب اسلامی دو قطبی بودن جهان را بر هم زد و امروز نتیجه آن‌را می‌بینیم. در پیروزی این انقلاب سه عامل اساسی وجود داشت که نخستین عامل رهبری امامین انقلاب بود که کشور را به خوبی پیش بردند. دومین عامل، پشتیبانی مردم است که اگر نبود با این همه دشمن انقلاب نمی‌توانست به پیروزی برسد و پیش برود.

امیر ملکی عامل سوم پیروزی و تداوم انقلاب را وجود نیروی‌های مسلح دانست و اظهار کرد: ارتش در پیروزی انقلاب نقش اساسی داشت. ۱۹ بهمن‌ماه ارتش به انقلاب پیوست و ۲۲ بهمن انقلاب به پیروزی رسید. در انقلاب‌های دنیا مانند الجزایر و... تعداد بسیاری کشته شدند اما به پیروزی نرسیدند اما در انقلاب اسلامی بدنه ارتش انقلابی بود و باعث شد این انقلاب با کمترین شهید به پیروزی برسد.

وی با اشاره به نقش نیروهای مسلح در سرکوب و خاموش کردن غائله‌های اوایل انقلاب و در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: هماهنگی و همراهی نیروهای مسلح و پشتیبانی مردم و هدایت امامین انقلاب کشور را پیش می‌برد و امروز نیز نیروهای مسلح در تمام حوادث طبیعی و غیرطبیعی حضور داشتند.

جانشین قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح گوش به فرمان ولایت و فرمانده خود هستند، اظهار کرد: نیروهای مسلح آمادگی خود را همواره حفظ می‌کنند زیرا اگر آماده باشیم کشور وارد جنگ نمی‌شوند.

امیر ملکی با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح با حضور در انتخابات چشم دشمن را کور کرده و اجازه نمی‌دهند کشور در هیچ زمینه‌ای آسیب ببیند، گفت: اگرچه مشکلات اقتصادی وجود دارد اما هر کار بزرگی مشکلاتی به دنبال دارد. ما در حال انجام کار بزرگی هستیم تا کشور را به عنوان یک ابرقدرت به دنیا معرفی می‌کنیم و این کار بزرگ مشکلاتی دارد که باید با کمک هم از این مشکلات عبور کنیم.

انتهای پیام
captcha