دفاع مقدس بزرگترین خدمت را به انقلاب اسلامی کرد
کد خبر: 4197424
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
امام جمعه کرمان:

دفاع مقدس بزرگترین خدمت را به انقلاب اسلامی کرد

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه سیاستی که از دین سرچشمه نگیرد از جنس انقلاب و مورد رضایت خداوند نیست، گفت: دفاع مقدس، بزرگترین دانشگاهی بود که نیروی انسانی تربیت و بزرگترین خدمت را به انقلاب کرد زیرا راه نفوذ و انحراف را بست.

همایش چله‌های انقلاب در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، همایش «چله‌های انقلاب» با حضور نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مدیران و فعالان شبکه جوانان رضوی و دست‌اندرکاران برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید صبح امروز، ۱۳ بهمن‌ماه در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا و تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، به جمله‌ای از شهید مدرس که فرمود: سیاست ما عین دیانت ماست و سیاست ما در چهارچوب دیانت ماست، اشاره کرد و گفت: در نگاه دینی سیاست تحت سایه دیانت قرار دارد نه اینکه دین اسیر سیاست باشد؛ اول دین و دینداری و در چهارچوب آن بحث سیاسی مطرح است.

وی با اشاره به این سؤال که آیا انقلاب اسلامی است یا اسلام انقلابی است؟، افزود: این بحث‌ها همواره وجود داشته اما نکته مهم در آیات و روایات این است که باید متدین به معنای واقعی کلمه شویم و یکی از مباحث مهم دیانت این است که اوضاع و اشخاص زمانه را شناخته و از حق دفاع کنیم و هرچه حق نیست از آن فاصله بگیریم و این سیاست است.

امام جمعه کرمان با اشاره به سخنی از امام علی(ع) در خصوص یک نکته اخلاقی، اظهار کرد: گاهی انسان کارهایی را انجام داده، ذهنیت‌هایی در مورد مسائل و صحبت‌هایی دارد که بعد متوجه می‌شود خطا و اشتباه بوده و اینجاست که مدیریت سیاست باید تحت اشراف دیانت قرار گیرد و در هر کار و صحبتی باید بدانیم که در محضر خداوند بوده و در پیشگاه خدا پاسخگو هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب چند گروه با شاه مخالف بودند که طیف‌های مختلفی را شامل می‌شدند، افزود: گروه اول سلطنت‌طلبانی بودند که با شخص شاه مخالفت داشتند اما این مخالفت در حدی نبود که مبارزه کنند. گروه دوم جوانانی بودند که تحت تأثير چپگرایی قرار داشتند آنها در ظاهر از امیرالمؤمنین(ع) صحبت می‌کردند اما او را نه به‌ عنوان امام جامعه اسلامی بلکه یک آزاده دوست داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه گروه سوم مخالف شاه، هم متدین بودند و هم نگاه ملی مذهبی داشتند، تصریح کرد: گروه سوم هم موازین شرعی را رعایت می‌کردند و هم با شاه مخالف بودند اما نگاه آنها در مرزهای ایران محدود می‌شد. گروه چهارم از مخالفان شاه نگاهشان مرجعیت دینی رساله‌ای بود و این گروه سیاست خود را از امام(ره) می‌گرفتند.

وی ادامه داد: پس از انقلاب، سلطنت‌طلبان از مدار قدرت خارج شدند. کسانی که گرایش کمونیستی داشتند زاویه‌دار و وارد جنگ‌های مسلحانه شدند. در این چهار گروه، کسانی که می‌شد حکومت را به دست آنها داد و نزدیک‌ترین گروه به خط امام گروه سوم بودند که ادعا داشتند در اجرائیات و حکومت‌داری مهارت دارند لذا امام راحل، نخست وزیر را از این گروه انتخاب کرد و دولت موقت شکل گرفت.

امام جمعه کرمان بیان کرد: جریان انقلاب به سرعت تحولات انقلابی را رقم می‌زد و حوادثی اتفاق می‌افتاد که با جریان انقلابی هماهنگ بود اما دولت موقت، کشور را محدود به مرزها کرده بود و نمی‌توانست خود را هماهنگ با اتفاقات کند لذا دولت موقت استعفا داد و انقلاب به دست خط انقلابی‌ها افتاد که عمق آنها در توده مردم و جلوه‌اش در بین کسانی بودند که در خط امام قرار داشتند آنها صاحب اصلی انقلاب بودند و این گروه با محوریت امام(ره) کار را جلو می‌بردند.

وی با اشاره به اتفاقات خونین اوایل انقلاب توسط چپگرایان و ترور ۱۷ هزار نفر از مردم، تصریح کرد: آنها در یک درگیری خونین با انقلاب تسویه حساب و کشور را ترک کردند. طولی نکشید که جنگ آغاز شد و دشمنان تصور می‌کردند که انقلاب یک جایی متوقف، منحرف و از صحنه خارج می‌شود.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه دفاع مقدس، بزرگترین دانشگاهی بود که نیروی انسانی تربیت و بزرگترین خدمت را به انقلاب کرد زیرا راه نفوذ و انحراف را بست، اظهار کرد: پس از بنی‌صدر کشور با تمام قدرت به دست طیف امام افتاد اما پس از مدتی خود خط امامی‌ها نیز دو طیف شدند.

وی با بیان اینکه جوانان باید پیگیری کنند که چرا در خط امام دو طیف شکل گرفت، افزود: در هر امر سیاسی که بخواهیم ورود کنیم اول باید دیانت را در آن پررنگ دید. گروهی نادانسته در میدانی وارد می‌شوند که مانند امام علی(ع) شعار داده و مانند معاویه عمل می‌کنند و این سیاستی نیست که از دین برخاسته باشد. سیاستی که از دین سرچشمه نگیرد از جنس انقلاب و مورد رضایت خداوند نیست.

امام جمعه کرمان در پایان گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که انقلاب نیاز به همدلی و همراهی جدی دارد. جبهه‌ای که پشت ولایت فقیه می‌ایستد باید جبهه بسیار قدرتمندی شود لذا باید نگاه فراجناحی داشت و پشت سر امام جامعه حرکت کرد و انقلاب هر جا بخواهد پیروز شود امت و امامت را باید تقویت کرد و این نگاه، جامعه را پیش می‌برد.

خبرنگار، عطیه باقری چاروک

انتهای پیام
captcha