الگوی دفاع مقدس و حوزه امنیتی در اقتصاد به کار گرفته شود
کد خبر: 4197296
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
معاون رئیس جمهور:

الگوی دفاع مقدس و حوزه امنیتی در اقتصاد به کار گرفته شود

داوود منظور با بیان اینکه از افتخارات انقلاب اسلامی ایران خودکفایی در تأمین تجهیزات امنیتی و دفاعی است، گفت: الگوی ما در دفاع مقدس و در بخش دفاعی و امنیتی در اقتصاد نیز به ما کمک می‌کند که بتوانیم اقتصاد و رفاه مردم را به گونه‌ای فراهم کنیم که به جمع کشورهای سرآمد بپیوندیم.

داوود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجهبه گزارش ایکنا از کرمان داوود منظور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز، ۱۲ بهمن‌ماه در آیین گرامیداشت سالروز ورود  امام خمینی(ره) به میهن و آغاز دهه فجر با بیان اینکه مردم استان کریمان نشان داده‌اند در دفاع از انقلاب و وفاداری به فرامین امامین انقلاب پیش‌قدم بوده‌اند، گفت: کرمان در همه حوزه‌ها جزو استان‌های نمونه و الگو است.

وی ادامه داد: امروز علاوه‌ بر جنگ اقتصادی ما درگیر تهدیدات امنیتی هستیم و دشمنان با تهدید امنیت کشور به دنبال سد کردن شکوفایی اقتصادی و پیشرفت کشور هستند اما توانمندی نظامی و امنیتی کشور به حدی است که هر تهدیدی را به فرصت تبدیل می‌کند.

منظور تصریح کرد: از افتخارات انقلاب اسلامی ایران خودکفایی در تأمین تجهیزات امنیتی و دفاعی است و امروز فناوری پهباد و ماهواره را در اختیار داریم و در صنایع دفاعی دریایی به کشورهای پیشرفته و برتر دنیا شانه می‌زند.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: الگوی ما در دفاع مقدس و در بخش دفاعی و امنیتی امروز در اقتصاد نیز به ما کمک می‌کند که بتوانیم اقتصاد و رفاه مردم را به گونه‌ای فراهم کنیم که به جمع کشورهای سرآمد بپیوندیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر طبیعی و معدنی کشور و استان کرمان، افزود: از این مزیت‌ نسبی به عنوان پیشران توسعه و پیشرفت کشور بهره می‌گیریم. پیشرفت‌های صنعت نفتی جزو دستاوردهای انقلاب اسلامی است و این صنعت مهم امروز به یک صنعت بومی تبدیل شده است.

منظور با بیان اینکه در بخش معدنی نیز ایران جزو محدود کشورهایی است که چنین منابعی را در اختیار دارد، ادامه داد: در پیشرفت معادن، کرمان رتبه اول را به خود اختصاص داده و با تکمیل زنجیره ارزش، تلاش داریم زنجیره تولید را تقویت کنیم.

وی کرمان را نمونه شاخصی از مشارکت بخش غیردولتی در توسعه و پیشرفت کشور دانست و اظهار کرد: دولت صرفاً به عنوان پشتیبان ایفای نقش می‌کند و امروز شاهد این هستیم که بالغ بر شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش دولتی و هفت هزار میلیارد تومان توسط بخش غیردولتی به بهره‌برداری می‌رسد.

منظور با بیان اینکه کرمان امروز کارگاه تولید است و در جهاد اقتصاری پیشگام است، به طرح‌های آبرسانی دولت اشاره کرد و افزود: دولت تلاش می‌کند راه‌های مواصلاتی استان به سرعت تکمیل، بهسازی و تقویت شود و تلاش داریم ترانزیت کالا را در پنج سال آینده به سه برابر افزایش دهیم. همچنین ظرفیت‌های گردشگری استان به صورت ویژه مورد توجه است.

وی به مصوبات سفر رئیس جمهور به کرمان در حوزه فرهنگ، توسعه مدارس، دانشگاه‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه تمام اشاره و بیان کرد: کرمان از کانون‌های برتر آموزش عالی است و دانشگاه‌های استان برای تربیت نسل جدید دانش‌آموختگان ظرفیت ممتازی هستند. ساخت کتابخانه‌ها، فرهنگسراها، خانه‌های عالم و... در حال پیشرفت است و همزمان با توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگی جزو اولویت‌های مهم است.

منظور در پایان با بیان اینکه تلاش داریم با اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان در امسال و ۴ هزار میلیارد تومان در سال آینده مصوبات سفر رئیس جمهور به کرمان را به انجام برسانیم، گفت: در سال ۱۴۰۳، شاهد رشد و شکوفاهی بیش از پیش خواهیم بود و امیدواریم در سال آینده به رشد ۸ درصد نزدیک شویم. حتماً در کشور توان رشد بالا را داریم البته باید یک هم‌افزایی بیش از گذشته شکل بگیرد.

انتهای پیام
captcha