فرهنگ اقامه نماز باید بر جامعه حاکم شود
کد خبر: 4197107
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
رئیس دانشگاه ایلام:

فرهنگ اقامه نماز باید بر جامعه حاکم شود

طاهر علی‌محمدی با بیان اینکه مسئولان جدا از وظایف مدیریتی باید اهتمام به اقامه نماز و ترویج نماز داشته باشند، گفت: باید جریان فرهنگ نماز بر جامعه حاکم بشود که با اقامه این امر بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

طاهر علی محمدی، رئیس دانشگاه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، طاهر علی‌محمدی، رئیس دانشگاه ایلام امروز، ۱۱ بهمن ماه در مراسم هشتمین اجلاس سراسری نماز استان با بیان اینکه انقلاب اسلامی آرمان‌گرا، غایت‌گرا و جهان‌شمول است، اظهار کرد: در اهدافی که امام برای انقلاب اسلامی ذکر کردند؛ حاکمیت دین و ارزش‌های اسلامی در جامعه ذکر شد که وقتی دین حاکم باشد استقلال، آزادی و‌ جمهوریت نیز هست.

رئیس دانشگاه ایلام افزود: اگر هدف واقعی خدمت را عبادت بدانیم، امام خمینی(ره) نیز خواستند جامعه‌ای در راه رسیدن به عبودیت ایجاد بشود و مسیر جامعه ایرانی و کل جهان برای رسیدن به عبودیت هموار شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اعمال و اذکار عبادت است و هر کدام نیز به جانب خود اثرگذار هستند، گفت: با توجه به آیات و روایات و تجربه ربوبیت و عرفان بزرگان ما عالی‌ترین درجه عبودیت نماز است. نماز باعث عروج انسان شده و باعث می‌شود یک سفر معنوی از الله اکبر شروع کرده و از آن عالم باید سلام به رسول خدا(ص) در نماز بدهد و وارد عالم واقع می‌شود.

علی‌محمدی با تأکید بر اینکه نماز، محور و معیار پذیرش سایر اعمال و سبب‌ساز انجام سایر عبادات است و راه ارتباطی خدا با مخلوقات است، اظهار کرد: راه ورود به مسیر عبادت و دین نماز است و تأکید روایات بر عدم ترک نماز است و هیچ عمل عبادی مانند نماز نیست که فحشا و منکرات را پاک کند.

دانشیار دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه انسان با خواندن نماز ارتباط دائمی با خدا دارد و طبیعتاً از گناهان به همان اندازه دور خواهد شد و اگر اشتغال به گناه داشته باشد امید است که این نماز وی را نجات بدهد، ادامه داد: هر کس نماز بخواند بنا به ظرفیت وجودی و کیفیت نمازش مانعیتی در برابر گناه برای وی ایجاد می‌شود و به شکل تکوینی و روز به روز نمازگزار را بالاتر می‌برد.

علی‌محمدی گفت: مسئولان جدا از وظایف مدیریتی باید اهتمام به اقامه نماز و ترویج نماز داشته باشند و باید جریان نماز بر جامعه حاکم بشود که با اقامه نماز بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

انتهای پیام
captcha